Sugen

Det är sjukt, om jag jobbade på ett café eller i ett konditori skulle jag nog väga 200 kg. Jag har noll karaktär när det gäller sånt. När jag jobbar här i butiken är jag konstant sugen, jag vill ha bullar eller godis eller vad som helst! Hela tiden är jag sugen och det är ofta jag ger efter för det, köper mig en bulle eller en chokladbit eller vad det nu kan vara!
Idag tänkte jag dock att jag skulle stå emot och när suget blev för hårt köpte jag en lite väl omogen banan som jag tuggade i mig fort. Men tyvärr fick jag en eftersmak som var nivet så där banan-torrt & strävt. Som det smakar om man slickat av bananklet från fingrarna efter man skalat bananen. Vet ni vad jag menar? Det är jätteäckligt i alla fall! Och den eftersmaken blev jag tvungen att dras med, illa! Nu handlade det inte längre om att vara sugen, nu handlade det om överlevnad, jag köpte en påse med pepparmintstabletter och tänkte oskyldigt att det i alla fall är bättre än choklad och bullar. Jag tänkte att det är bra, för de räcker längre också. Dessutom är det i alla fall med spraytorkat majsmjöl än druvsocker. På tredje plats kommer bomullsfröolja och den sista ingrediensen är pepparmintsolja. YES, inget annat socker än druvsoker, vilket kap! Nu ska jag tugga i mig hela påsen, vara lycklig och känna mig nyttig.

För övrigt borde jag koka kaffe, det är det bästa när man är sugen, då kan man ta en kopp kaffe istället och man glömmer allt vad onyttigheter heter. Tyvärr är det alldeles för jobbigt att koka kaffe och tyvärr har jag kommit till en insikt om att jag dricker för mycket kaffe och jag vill ju inte bli beroende, så för varje kaffekopp jag undviker är det ju bra. Fast självklart är det inte bra om det innebär att jag äter en bulle istället. Det är verkligen ett svårt dilemma det där! Men det är ju inte sällan jag dricker tre koppar kaffe om dagen, och det är ändå rätt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback