Spik i foten!

Min pappa har trampat på en spik.




Eftersom pappa trampat på en spik kan han inte köra bil, så jag fick åka till Munkfors för att hämta hans penicillin idag. På apoteket hittade de dock inget recept, trots att pappa ringt och kollat om jag skulle kunna hämta ut det eller om han var tvungen att komma personligen.
Mitt andra problem under min Munkfors-tur var att jag skulle till banken. På banken skulle jag betala en räkning jag fått från sjukhuset i Nürnberg, sen jag opererade bort min blindtarm där i februari. Vad räkningen var för vet jag inte, men det är väl lika bra att betala. Anledningen till att jag gick till banken för att betala detta var för att pappa inte lyckades att göra det på internet. På banken fick jag vänta i en halvtimme eller så medan de kollade upp det där, men till slut kom de fram till att de inte kunde hjälpa mig utan jag måste maila till dem jag fått räkningen av, för jag behöver ett IBAN-nummer för att kunna betala den. Illa!
När jag kom hem skickade jag ett mail, pappa ringde apoteket (och det blev krångel för hela eftermiddagen, det slutade med ännu en tur till Munkfors då jag fick skjutsa pappa), jag ringde Nikon för att kolla varför jag inte fått min kamera och jag upptäckte att jag fått ett mail från Matilda (min Uganda-kontakt) som fått ett sms från rektorn på skolan och han var glad och sa att vi var välkomna, alltså fick jag skriva till henne att vi inte alls ska komma, och det måste jag även meddela rektorn.

Det känns som det mesta krånglat idag, måste jag säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback