I-landsproblem?

Jag har så fullt upp nu för tiden, mina helger är fullspäckade! Det är knappt att en helg hinner ta slut innan förfrågningar om nästa dyker upp.
För kommande helgen finns två alternativ som lyser starkast just nu:
1. hänga hemma, Marielle ska till Munkfors så kanske att man skulle slappa med henne här. Alltid mysigt och jag vill ju passa på att träffa Marielle så mycket som möjligt innan hon reser. Dessutom kan det vara bra med en lugn helg också.
2. gå på hejdå-fest för Emelie & Olof i stan. Stan lockar alltid, fest lockar alltid. Och Emelie lockar verkligen! Vi har setts väldigt lite senaste året, så jag skulle hemskt gärna gå. Skulle vara jättetrevligt och jag blev glad bara av inbjudan.

Den här helgen var i övrigt den enda helg på länge som jag inte hade bestämt att jag skulle göra några jättesärskilda grejer. Nästa helg ska jag på båttur med Rikard & hand familj. Rikars har nyligen anställts som VD (eller, Verksamhetsledare för närvarande, men anställningen ska övergå till en VD-post) och är supertrevlig. Han har bjudit ut oss att följa med honom ut med hans båt, det ska bli supertrevligt!
Helgen efter det ska Marielle ha avflyttningsfest på fredagen, lätt att jag ska dit. Det var till och med jag som föreslog datumet, TROTS att jag ska på popaganda. Men jag får nöja mig med Popaganda på lördagen, åka i hyfsad tid, träffa Thomas & säkert fler, och se Bob Hund. Men att säga hejdå till Marielle är uteslutet att missa!
Därpå kommer första helgen i september, då är det min tur att ha fest. Det blir Ålsta-reunion i Värmlandsskogarna. Folk kommer långväga för att hälsa på mig och träffas och festa. Uppåt 70 mil kommer folk resa, glädjande att så många verkar vara intresserade av att komma! Den här helgen är på något sätt periferin av min sommar, alla som läst nån slags litteraturvetenskap eller filmanalys eller så förstår nog. Jag menar (tänk er själva valfri film/berättelse), det börjar lite sådär, men så händer mer och mer och roligare och roligare, det går bättre och bättre ända tills den stora finalen, fetingfesten, sen är det tomt! Sen har jag ingen aning om någonting, vad händer sen? Det enda jag vet är att helgen efter är Marielles sista helg innan hon försvinner för obestämd framtid, jag ska hjälpa henne att packa & flytta och sånt där, men sen vet jag inte alls vad som händer med någonting.
Jag vill planera in en Sundsvalls-tripp också, men har ingen aning om när. Det lär inte kunna bli innan mitten på september, som det ser ut just nu, tyvärr. Hade varit superskoj att åka till Pillan & Härefestivalen, men det är samma helg som båtturs-helgen, och det funkar ju inte!

Det här är verkligen vad jag kallar i-landsproblem!

Kommentarer
Postat av: pelle

Hahah, kan inte vara lätt att vara du!

2008-08-12 @ 00:39:10
Postat av: valle

Periferi? Menar du inte peripeti?



Periferi betyder ju typ i utkanten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback