Ett lejon i sängen

När jag kom hem från Karlstad i förmiddags hittade jag ett lejon i min säng. Egentligen skulle jag åkt hem igår, men det regnade så och för att slippa gå från bussen i spöregn tyckte mamma att jag kunde stanna över natten och åka hem på morgonen. Sagt och gjort.
Men jag kände mig rätt dålig på bussen, den där förkylningen kommer och går som den vill, så jag frågade om jag kunde slippa jobba och vila ett tag istället och kanske bli bättre, med tanke på vädret tycktes det vara helt okej. Alltså begav jag mig till min säng, men där låg ett lejon. Jag blev förvånad, minsann!

Fast lejonet var en liten plastfigur (typ Nala från lejonkungen på 5 cm) som ramlat ner ur en hylla med prydnadsgrejer som hänger högt ovanför min säng. Den har hängt där sen jag hade rummet förra gången (nånstans när jag var 10-13 år).

Jag återkommer om helgen i stan, om avskedsfest och polisbesök. Så återkom du också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback