Utrota jägarna

Idag har vi haft rovdjursdebatt i skolan och den bästa lösningen på problemet jag kan komma på är att utrota alla jägare. Jag blev knäpp på debatten & sjukt upprörd.
Jag kan med säkerhet säga att i alla fall 10 av 11 av de som satt i panelen var jägare, så ni kan nog gissa vart den här debatten hamnade. Alltså, de flesta var rörande överens om att det finns för mycket varg osv här i trakterna, alla var överens om att de borde skjutas och alla var förbannat hatiska och mordlystna, alla ville döda alla rovdjur som finns, ungefär. Själv hade jag hellre utrotat jägarna, och mer än så orkar jag faktiskt inte säga. Jag är rätt upprörd trots att jag egentligen varken är särskilt insatt eller intresserad.

Kommentarer
Postat av: pelle

vad kan mycket varg leda till egentligen?

2007-10-03 @ 22:53:35
Postat av: valle

Helt rätt! Utrusta vargarna med vapen och låta dom jaga jägarna!

2007-10-03 @ 22:56:38
Postat av: Lena

jaa, att de anfaller jägarnas hundar, kanske?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback