Nattliga plågor

Inatt var den värsta natten på otroligt länge!
Det började med att gick och la mig alldeles för sent efter att ha suttit och jobbat med bilder som skulle skickas in, jag var hungrig men orkade inte äta innan jag la mig. Det var inte så smart, jag kunde inte sova för att jag var så hungrig, men efter ett tag gick hungerkänslan sakta men säkert över i en extrem magvärk. Jag trodde att det berodde på hungern, så när jag inte fått sova en minut och klockan var över 3 gick jag upp och åt två smörgåsar. Det hjälpte inte, min mage skrek på mig och jag trodde att jag skulle dö!
Jag åt en Ipren, försökte sova men låg bara och vände och vred på mig, svettades sjukt mycket och mådde hemskt dåligt. När klockan var runt 5 hade jag kanske sovit 5 minuter, jag mådde sjukt dåligt och ville spy. Jag gick på toa, men lyckades inte få upp någonting. Jag gav upp och åt ännu en Ipren, eftersom den första inte hjälpt alls. När klockan närmade sig 6 lyckades jag somna en stund, jag vaknade igen en timme senare och insåg att jag inte skulle klara att gå till skolan eftersom jag bara sovit en timme, skickade ett sms till en klasskamrat om att jag inte skulle komma och försökte mig på ytterligare ett misslyckat försök att somna om. Vid det här laget var värken lite mildare, värktabletterna hjälpte. Jag somnade om igen runt 8-tiden för att vakna igen vid 9 och de värsta smärtorna var tillbaka, jag trodde återigen att jag skulle dö! Jag insåg att jag kanske inte skulle dö, men jag var i stort behov av sömn och jag dröp av svett. Jag åt ännu en Ipren och lyckades somna efter ett tag. För första gången sov jag ordentligt och sov i säkert flera timmar, jag minns inte att jag tittade på klockan någon gång mellan 9 och 11 i alla fall. Och jag kände mig bättre vid 11-tiden, somnade om igen och sen sov jag av och till och värken var inte lika farlig. Vid 14 bestämde jag mig för att jag sovit nog och att magvärken förmodligen gett med sig så mycket som jag kunde förmå den att göra. Jag läste lite i min bok istället för att försöka övervinna magen. Strax efter kom Pernilla och pratade lite med mig, det var trevligt och gav mig lite ny energi. Någon timme senare orkade jag ta mig ur sängen och duscha och sen dess har jag varit uppe, jag åt till och med middag och nu har jag förvisso ont i magen, men jag mår mycket bättre och är mycket piggare.



Kommentarer
Postat av: pelle

har man inget att göra dagen efter, så kan sömnlösa nätter vara ganska sköna. och om man slipper magvärken som i ditt fall då.

2007-10-23 @ 00:46:42
Postat av: Lena

Nej, det finns banne mig inget bättre än att sova! Jag sover gärna på natten. I alla fall om jag gått och lagt mig! Dessutom hade jag skola dagen efter och så ont i magen att jag trodde jag skulle dö!

Postat av: mamma

Det gör ont i ett modershjärta när lilla dottern ligger sjuk långt hemifrån. Det är tur att du har folk omkring dig som bryr sig om dig. Så att du inte behöver vara alldeles ensam. Tacka Pernilla från mig. Det är också skönt att läsa att du tycks friskna till ganska snabbt. Sköt om dig så ses vi snart!

2007-10-23 @ 17:15:12
URL: http://torfolk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback