Meningen med livet?

Den senaste veckan har vi haft en hel del för oss här på Ålsta. I fredags var vi en sväng i Sundsvall, på lördagen köpte jag en grymt snygg soffa på Erikshjälpen (kolla in den här) och sedan var vi på höghöjdsbana (mer om det längre ner).
Idag var vi ute på en tur runt i närområdet för att ha lite koll, alla hade varsin liten håla att berätta om och det var faktiskt en ganska trevlig tur. Idag och imorgon har vi en kurs i textiltryck, jag har tryckt en gris idag. Imorgon kommer en brandman, som var med i branden i Göteborg, och föreläser. På fredag ska vi ta en sväng till Sundsvall och på lördag är det the big happening! På lördag är det maskerad, det ska bli grymt skoj. Så om någon är sugen på att klä ut sig till Pirat eller ninja är det bara att komma hit!


-


Detta skrevs i helgen, natten mellan lördag och söndag.

Jag tror att jag khar hittat meningen med livet, livets lycka.
Idag var vi på Äventyrs-aktivitet med Äventyrs-Danne på Äventyrs-Dannes Äventyrspark. Höghöjdsbana stod på schemat, vi klättrade 15 meter upp i ett träd och höppade rakt ut - adrenalin så det skriker om det! Jag har alltid varit fascinerad av höga höjder & det här slog verkligen allt, allt, allt!
Jag testade på tre oolika moment, på det första skulle man gå på en lina och hålla sig i en annan (tänk fångarna på fortet), en annan var en linbana där man satt ner och åkte över vattnet, men det häftigaste var verkligen gungan! Gungan slog allt och den var nog det häftigaste jag gjort i hela mitt liv! Man satt däruppe på en avsats och fick själv putta ut sig - hoppa - och det var fritt fall några meter innan man började gunga. Det var sjukt häftigt! Det var läskigt att bara falla, falla och falla, men sen, när man började gunga, kände man hur hela kroppen var full av adrenalin (och nu när jag skriver om det kan jag nästan känna det igen & jag skriver bara fortare och fortare, hade jag skrivit för hand hade det nästan varit oläsligt).
Det var riktigt häftigt och jag känner mig helt befriad, lätt och oövervinnerlig!

Meningen med livet?

Kommentarer
Postat av: valle

Det låter mest läskigt tycker jag.

2007-10-17 @ 23:39:22
Postat av: pelle

meningen med livet = 42

2007-10-18 @ 00:51:50
Postat av: pelle

meningen med livet = 42

2007-10-18 @ 00:51:58
Postat av: Lena

Pelle - det finns flera meningar med livet! ;)

Valle - det var grymt skoj, men förmodligen inget för dig med din höjdrädsla.

Postat av: anna

jag kan hålla med fullständigt att gungan är häftig.. har gjort den ett antal gånger på dannes park och det är helt grymt..

2008-12-04 @ 09:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback