Ett litet ljus i mörkret

Om jag orkade skulle jag kunna fylla hela den här bloggen med politik och åsikter, med kritik mot moderaterna och regeringen, propagera för vad jag själv tycker och så vidare. Men framför allt uppmärksamma allt jag inte gillar med högerns åsikter och agerande.

Men,
jag läste i DN idag, Göran Hägglund skrev på DN Debatt om den svenska tandvården. Han berättar att regeringen idag fattar beslut att lämna en remiss om stora förändringar inom finansieringen av tandvården. Det hela låter som att det kommer bli billigare för de flesta, kanske inte att gå till tandläkaren till vardags, men om det händer något helt oförberett har man många fördelar av den här reformen. Staten ska från och med juli 2008 avsätta dubbelt så mycket pengar till tandvården.
läs själv vad Hägglund skriver:
dagens DN Debatt

Det här är behövligt och bra! Det är sådana här saker man ska satsa på, det är viktigt att alla kan ha råd med tandvård. Men samtidigt går det mesta åt det helt motsatta hållet. I samma tidning, dagens DN, har man en undersökning där man frågat olika borgarråd om de betlat för svarta jobb, tre personer säger att de har det och detta är självklart väldigt hemskt. Men det jag reagerar mest på är att " 'Inte vad jag vet', var det vanligaste svaret bland de ledande politikerna i Stockholms stadshus på onsdagen. DN.s fråga: Har du betalat svart för privata tjänstef?"
Jag tycker att det är skrämmande att de inte har någon som helst koll, eller om de nu har det att de låtsas som att de inte har det. Det är sjukt, själv skulle jag, som jag skrev igår, inte glömma om jag betalat svart, det kan jag lova!
läs mer här

Kommentarer
Postat av: valle

Jag håller med dig. Fast jag tycker media överdriver lite, många svarar ju till exempel att de har betalat någon kompis svart för barnpassning och att det inte rör sig om mer än några tusenlappar, dessutom för väldigt längesen.
Det är klart att man ska sträva efter att vara laglydig och betala vitt, men politiker är ju också människor. Förresten är det tyvärr lika många socialdemokratiska politiker som betalar svart.

2007-11-09 @ 15:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback