Nej

Jag mår inte ett dugg bättre än jag gjorde inatt, fast nu är det inte ångest på samma sätt. Nu känns bara allt jobbigt och hemskt. Jag vill inte, helt enkelt!
Idag gjorde jag slingor i håret, jag ville göra lite ljudare slingor för att få lite mer liv i håret, och hon frågade om jag ville ha ungefär samma färg som jag hade i topparna (en gammal utväxt), jag svarade ja för den färgen gillade jag. Hon sa att mitt hår tog väldigt lätt på blekningen och frågade om jag var blond som liten, för mitt hår blev mer blekt än gulaktigt/gyllene. På henne lät det hur bra som helst, men när hon hade blåst håret och det var torrt såg jag att hela håret såg alldeles grått ut! Jag vet inte vad som hänt och jag fattar inte hur hon kunde vara nöjd med resultatet, för hela håret är bara alldeles grått, i olika nyanser på olika ställen. Mitt på huvudet är det värst, där har det blivit en stor och bred slinga som bara ser helt sönderblekt ut, håret ser helt slitet ut av vad hon gjort med det! Nä, nöjd är jag banne mig inte.
I övrigt känns det mesta jobbigt, det regnar ute och jag har lovat Emelie att gå med henne på VårRuset, det känns hur jobbigt som helst och idag avskyr jag regn! Jag har jättemycket att göra men orkar inte göra något av det (sisådär 15 skoluppgifter t.ex.). Det krånglar med Jasmine & Siesta och jag vet inte hur någonting kommer gå. Jag har ingen aning om hur det går med min balklänning, som jag ska använda om 2 (!) veckor och jag vet inte, vet inte, vet inte om massa saker. Just nu vill jag bara att studenten och allting ska vara över, att det ska vara sommar och att jag inte ska behöva bry mig om någonting!



Eller så vill jag ha tre veckor fyllda av söndagar, de flesta soliga men så några regndagar mitti. Jag tycker om regn när man inte måste göra massa saker, som idag. Men jag vill ha mest sol.
Fast framför allt vill jag ha söndagar, söndagar är bästa dagen på veckan!
(nu är det måndag och så långt till nästa söndag man kan komma)

Kommentarer
Postat av: pelle

15 skoluppgifter och det är tre veckor kvar?!

2007-05-21 @ 17:27:11
Postat av: pelle

15 skoluppgifter och det är tre veckor kvar?!

2007-05-21 @ 17:27:12
Postat av: Ida

Dåligt av frisören tycker jag. Du borde ha klagat på henne.

2007-05-22 @ 16:32:32
Postat av: Lena

Pelle - ja, det är en del! Men det är ändå inte så farligt, och det är nog inte riktigt 15. ;P
Ida - Ja, men jag ska se hur det känns imorgon, om jag fortfarande inte trivs ska jag gå tillbaka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback