Smell the spring

Som ni ser på bilden nedan har jag härmed bestämt mig för att det är vår, vare sig dygnsmedeltemperaturen är 7° eller 23.

Jag måste säga att lukter kan innebära väldigt många känslor, dock har jag inte känt någon doft som känts som "vår" än. Jag väntar spänt på att få känna lukten av våren!

Min lukt-dag idag har mest bestått av den evinnerliga kaffelukten som präglar den här staden (särskilt delarna runt Tingvallastaden och bort mot Löfbergs Lila), men idag har jag inte direkt haft så mycket emot den som jag kan ha ibland. Ibland tycker jag verkligen inte om den lukten, ibland kan jag rentav bli illamående av den, få en gnagande huvudvärk som inte vill ge med sig. Mina främsta minnen av den här lukten är från för sisådär ett år sedan, när jag ofta promenerade genom Tingvallastaden till körskolan. Det var först då jag började lägga märke till den här lukten ordentligt, det var först då jag insåg vad det egentligen var som luktade och vart det kom ifrån.
I övrigt är den enda lukt jag lagt på minnet idag den tandläkarlukt som är djupt inpräntad i det trapphuset jag går igenom när jag går till min praktikplats. På något sätt känner man verkligen igen när det luktar tandläkare, men jag kan inte riktigt säga om jag gillar eller ogillar lukten. Det känns rent och fräscht och sådär, men samtidigt lite obehagligt och nästan som att lukten sticker i näsan. Jag har själv aldrig haft några problem med att gå till tandläkaren utan tycker egentligen att det är ganska bra att göra det, för att veta att det inte är något fel, men ändå är det ju knappast en uppmuntrande lukt.
För övrigt har jag idag bland annat känt lukten av min parfym och av Robins pan-pizza. Men de lukterna påverkade mig inte så mycket, jag reflekterade inte över dem, så de kvittar liksom.
Dessutom bad Marielle mig att känna hur det luktade i hennes lägenhet när vi kom dit, hon tycker att hennes syster satt en tydlig prägel på lukten där jämfört med hur det var när Marielle bodde där mer och det kan jag förvisso hålla med om även om den lukten inte sa mig något särskilt alls.


Nu ska jag gå och lägga mig och njuta av dofterna av min säng (haha) och drömma om den härliga våren och om min nya, röda, jacka.
Tack & god natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback