Studentbal

Vill man vara fin får man banne mig lida pin!

Lida pin var ordet och det började redan någon gång efter 13 idag, hos frisören. När jag kom hem tänkte jag på det, att det är banne mig både fysisk och psykisk smärta. Den första fysiska smärtan var när mitt hår tuperades och det gjorde banne mig ont, må jag säga. Men den psykiska handlar mest om alla pengar som spenderats, tänk att man lägger ut så mycket pengar.. på bara en kväll!
Det som är mest att lida pin just nu är mina fötter som är totalt döda, jag hade ont redan för måååånga timmar sen och satte på plåster och sådär, och nog var väl det bra, men jag har banne mig hemskt ont i fötterna ändå!

I övrigt har nog det här varit en av de roligaste kvällarna i mitt liv!
Det började ju med mingel i museiparken och det var trevligt, men det var väl inte något väldigt speciellt direkt.. Sen gick vi in och i kön till fördrinken hamnade jag bakom (fast väldigt snart framför - hur gick det till?) lärargänget. Kristin, min mattelärare tittade på mig och sa "Grattis till ett MVG i matte b!" och log glatt, och jag kan lova att det gjorde min kväll! De orden gjorde att jag var glad resten av kvällen, jag kände att inget kunde förstöra min kväll! Jag var så glad att jag blev tvungen att ringa mamma mellan huvudrätten och desserten. Maten var för övrigt väldigt god också!

Jag dansade massor, massor, men hade fullt sjå med att hålla koll på mit släp som säkert 30 pers trampat på ikväll, för att inte överdriva. Men jag trivdes i klänningen och det enda jobbiga var att kedjan på väskan lossnade hela tiden, så jag tappade väskan i golvet ganska många gånger.
Det spelades mycket dansant musik och det var trevligt och roligt att se så många fina människor.

Josefin ville ha en kille i väst och med skjorta och fluga, men hon åkte hem tidigt och det var inte förrän hon åkt hem som jag hittade flera stycken, de var stiliga, minsann!

Mer roligt hände, men jag kan inte skriva allt här. Men summa summarum - en grymt rolig kväll! Minnesvärd som tusan trots mina ömmande fötter.

Nu är det bara håret och sminket kvar och jag vill liksom inte ta ur allt det fina och därför satte jag mig här istället, men nu börjar klockan närma sig 3 och jag tror att det är dags att sova.

Tack för ikväll!

Kommentarer
Postat av: peepepepepeepeöeölle

plugghäst!

2007-06-06 @ 23:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback