Inatt jag drömde..

Jag drömde inatt, jag minns inte så hemskt mycket längre, men jag minns det viktigaste:
jag blev våldtagen!

Jag minns att jag drömde om en våldtäkt, fast egentligen tror jag inte att den blev fullbordad, vad jag minns så lyckades jag ta mig ur hans grepp (vam var han?) och ta mig vidare någonstans, in i någon portuppgång, tror jag, kanske till och med in i någon lägenhet.
Jag minns även att drömmen utspelade sig i Karlstad, på Norrstrand. Alldeles vid Norrstrandskolan, till och med. i T-korset där, fast det var jättestora lägenhetshus och jag tror att jag bodde i det ena. I alla fall så var jag på väg mellan två uppgångar i huset och på de kanske 30 meterna som var mellan portarna närmade sig en kille bakifrån och jag vände mig om när jag kände att det var någon hemskt nära bakom mig. Då kastade han nåt i ansiktet på mig (vad jag kan minnas var det typ potatisskal eller något liknande, konstigt var det i alla fall) som skulle göra att jag inte kunde se. Jag vet inte om det fungerade, men jag blev lite chockad och då lyckades väl han ta övertaget och få omkull mig. Jag kan inte riktigt minnas hur långt han kom med det hela, men någon gång lyckades jag vända det och putta bort honom, eller om jag möjligtvis slog till honom? I alla fall manövrerade jag honom nog för att kunna springa därifrån. Sen minns jag inte riktigt vad som hände, men när jag lite senare berättade för de jag var med (jag var återigen i någon lägenhet i den andra uppgången, tror jag) tyckte det att jag överdrev. Jag var skärrad och rädd och det var en läskig känsla att ha varit med om något sådant, men de tyckte att jag var löjlig.

Och sen minns jag inte så mycket mer, men på något sätt fick den drömmen mig att inse att jag kanske inte har så lätt att stå emot som jag alltid har inbillat mig, men samtidigt bevisade jag ju att jag är stark och lyckades ta mig därifrån, så jag vet inte vad det där innebar riktigt. Men en konstig dröm som inte direkt kändes som någon mardröm ens, jag drömmer ju aldrig mardrömmar!

Kommentarer
Postat av: Olle

Mardrömmar är inte kul, men de är ändå bättre än om mardrömmen faktiskt varit en verklig händelse. Kan kanske vara en trösterik tanke?

2007-12-07 @ 19:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback