Gurka är gott

För mindre än en timme sedan kom pappa in på kontoret med en gurka i handen.
Han hade skördat årets första gurka och jag var där på två röda och tog gurkan från honom och bara stod och luktade på den, jag njöt. Fem minuter senare var jag i full fart med att gnaga på en bit av gurkan som jag brytit av samtidigt som jag skar upp gurka så de andra kunde få smaka lite.
Jag njöt

Gurka är gott.
En del människor säger "men gurka är ju bara vatten", men då har de inte smakat vår gurka. Gurka är gott.

-

När jag var liten var något av det bästa jag visste att springa barfota utomhus, jag tog hemskt gärna en tur till växthuset och plockade en stor och fin gurka som jag sedan gick och åt på. Jag har alltid älskat gurka och mumsat i mig glatt.

Gurka blir aldrig godare än när man äter en hel nyskördad gurka, utomhus & barfota. Det är så det ska vara, det är det som är sommar och nu vill jag cykla och bada och göra somriga saker, för idag har jag ätit gurka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback