Återigen: Emil & mijön

Min mamma vet minsann hur hon ska göra för att få mig upp ur sängen, imorse kom hon in till mig med dagens VF (Värmlands Folkblad) & berättade att det var två saker jag skulle läsa i den. Det ena handlade om kvinnors magont och om nån sjukdom som var rätt vanlig och eftersom jag haft en del ont i magen på sista tiden tyckte hon att jag skulle läsa det. Det andra var en intervju med Emil Jensen. Självklart blev jag mer sugen på intervjun, men mamma slog upp artikeln om magsjukdomen och när den ändå var uppslagen så läste jag den först. Direkt jag var klar med den skyndade jag mig att leta reda på intervju med Emil, det handlade mest om hans cyklande och i slutet kunde jag läsa att han ska uppträda i Karlstad på måndag kväll och det var nog mest det som fick mig rakt upp ur sängen utan en tanke på att ligga kvar en minut.
Varje gång jag läser om Emil och hans cykelturné blir jag otroligt glad. Jag känner mig alldeles uppspelt och lycklig och blir helt kär i att någon gör något sådant för miljöns skull och för att uppmärksamma. När jag läste det här i morse blev jag så sugen på att se Emil i Karlstad på måndag att jag genast måste upp och planera.

Jag önskar att jag själv var lika handlingskraftig och kunde ta mig för sådana saker och ge mig helhjärtat in i dem.

Kommentarer
Postat av: pelle

Emil Jensen minsann. var det samma magont?

2007-07-14 @ 20:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback