Dessa dofter

Imorse när jag gick till tunnelbanan mötte jag en man (kille) och en kvinna som var ute med en hel hög med ungar, förmodligen jobbade de två vuxna på dagis och barnen var dagisbarn. Eller liknande. Det har egentligen inte med saken att göra, utan det jag skulle komma fram till är att den här killen var rätt snygg. Jag tittade väl inte överdrivet ingående på honom, men det jag hann se lockade mig, han var en såndär krulltott som många killar jag tittat på sisådär sista månaden varit. Ja, han såg bra ut, men egentligen tittade jag inte nog mycket på honom för att såhär i efterhand kunna avgöra om han egentligen var snygg eller söt (skillnaden är stor!), men när jag gick förbi honom (dem) slog en doft mot mig, en doft av man, en god doft av man. Vissa män luktar riktigt gott och jag är verkligen svag för dofter.
När jag gått förbi slogs jag av tanken att det faktiskt oftast är de snygga killarna som luktar gott, varför är det så? Är det någon som vet det?
Jag gick vidare och njöt av minnet av hans doft och helt plötsligt ser jag en kille som är otroligt lik Erik (ni som inte vet vem Erik är behöver nog inte veta det heller), jag vågar inte titta så jättemycket på honom - dels för att det är pinsamt att stirra på folk man inte känner och dels för att jag inte kände för att träffa Erik sådär klockan 9 på morgonen mitt på Söder (för jag var inte ens säker på att det inte var han och då tyckte jag att det var bättre att han inte upptäckte mig) - men så slogs jag av ett minne, jag mindes att jag tyckte om hur han luktade och försökte minnas hur det var, vilket jag självklart inte kunde. Jag minns hur jag hade svårt att sova natten efter och upptäckte att den andra kudden luktade Erik, så jag kramade den och luktade och helt plötsligt sov jag.
Jag kände för att höra av mig till Erik och säga att jag såg en kille som såg ut som han, men det kändes lite löjligt, jag slogs av tanken att "varför skulle det vara han?" och så ignorerade jag alltihop.

Nu är jag på praktiken och borde göra vettigare saker än att blogga och tänka på killars dofter, men egentligen har jag ingen lust.
Ge mig en spark i baken och få mig att sätta igång!





Jag tänker alltid på dig i april

Kommentarer
Postat av: pelelelelelelelele

KICK ASS på lena! :D

2007-04-25 @ 19:00:59
Postat av: Lena

:D Bra, Pelle! Tack :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback