Cykeltur i regnigt grus

De senaste dagarna har det funnits mycket inom mig som på ett eller annat sätt borde kommit ner på papper (eller, på datorn i alla fall), men det har bara inte blivit så. Det har velat stanna kvar, jag har inte orkat. Så därför har det gått några dagar sedan jag senast skrev en blogg.

Idag har varit en bra dag, jag gjorde matteprov och jag kände faktiskt för det, det har jag gjort ända sen jag i måndags fick veta att jag skull få ha med matteboken på provet. Jag har alltid haft ganska lätt för matte, men jag har aldrig tyckt att det är särskilt kul (okej, kanske när jag var 7-8 år), i själva verket tycker jag att det är hemskt tråkigt. Så fort jag inte klarar ett tal blir jag sur och lägger bort boken, om jag inte klarar talet nästa gång jag tar upp boken heller kan jag bli så förstörd att jag börjar gråta och tror att jag är sämst i världen (och då blir det inte heller så mycket pluggat), så fort jag kommer på något annat att göra gör jag det istället, så fort det är för enkelt tröttnar jag. Jaa, sådär är det hela tiden, jag kan inte motivera mig själv till att plugga matte (om det inte är sisådär 2 dagar innan prov och jag har ett helt kapitel kvar att lära). Men själva proven tycker jag om, just eftersom jag har ganska lätt för matte så gör jag dem så bra, så bra jag bara kan och det känns bra att verkligen få visa att man kan. Och nu när jag får ha boken med mig känns det som att det inte går att göra fel på något sätt, när man kan läsa sig till hur man ska göra, hur kan man då misslyckas?
Ja, det kändes som att provet gick bra och jag är glad för det. Men jag har andra glädjeämnen idag också:
- jag fick min studentmössa, den är fin och bra och passar perfekt!
- jag köpte min balbiljett idag, jag var den första på skolan som köpte, det känns stort och de blev sjuuukt glada när jag kom och sa att jag ville köpa. den är fin och ligger i lådan med studentmössa - så länge...
- jag har klippt mig idag, frääääscht!
- jag har träffat Marielle (Damn! I wish I was a lesbian) & Madde (roligt att träffa henne eftersom jag hört en del)
- jag har varit på biblioteket och kopierat arbetsintyg, nu är nästan allt klart till mina ansökningar till utbildningarna, härligt härligt. Jag känner mig duktig!
- jag har sett på film och ätit chips med min bror, jag låg med mina ben i hans knä och ja, kan man inte hitta nån att mysa med får man väl göra det bästa av situationen, helt enkelt!

Dessutom har det regnat idag, när jag gick hem ifrån skolan började det regna ungefär vid sjukhuset, det var ett fint regn, det kändes som ett stilla sommarregn och sådana tycker jag om. Regn är bra om det inte är kallt ute och om man är på bra humör i övrigt och inte bär på tunga saker (jag var inte lika glad åt regnet när jag hade handlat och bar på två tunga matkassar).


-



Imorgon har jag fullt upp, jag ska umgås med Marielle, vi ska fika och vi ska till I2, för där är det marten och jag ska köpa marknadsnougat, jag ska sola och jag ska träffa mormor och gå på stan med henne (eller vad hon nu vill göra). På kvällen ska jag ta det lungt, om någon har förslag på "ta-det-lungt-aktivitet" som inte kostar mycket kan jag möjligtvis vara på. Call on me!

Jag vill även cykla lite imorgon, jag tycker (äntligen!) om att cykla.
Marielle, vill du ta Klarälvsbanan till Munkfors med mig någon gång? Det känns som nåt man borde gjort!


-



Om du hade en arm,
lite längre, lite närmre...
Om du hade en arm,
som du kunde sträcka ut
en arm som du kunde
röra vid mig med.

Om jag kunde känna din kropp,
lite naknare, lite närmre...
Om jag kunde känna din kropp,
eller kanske bara värmen från den,
värmen från den så jag vet att du är där
så jag kan röra vid dig med.

Om du bara var lite närmre,
om du bara var lite närmre...
Då hade jag kunnat sträcka ut
min hand, känna din hud.
Om du bara var lite närmre,
det hade nog varit lite mysigare.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åååh, jag vill också ha marknadsnougat. Det är gott! :D :D
Och nån dag till sommaren ska jag cykla mellan karlstad och munkfors. minsann!

2007-04-20 @ 18:38:04
Postat av: Lena

Ida! ja, marknads nougat är hur gott som helst! :D vi kan vara många som cyklar karlstad - munkfors, fatta vad skoj! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback