På tåget, efter en bussresa och tre timmar i Karlstad.

Idag kallade min pappa mig för skitunge.
Jag promenerade till bussen, glad i hågen, när jag plötsligt kom på att jag glömt nyckeln till hon jag ska bo hos. Jag ringde pappa som fick slänga sig i bilen och komma upp till busshållplatsen med nyckeln. Han hade all rätt att kalla mig skitunge.

På vägen till Karlstad började bussen koka, det tjöt om den och jag var glad att jag tagit en buss så jag hade tre timmar i Karlstad istället för femton minuter.

Dessa tre timmar spenderade jag förresten med att:
1. Köpa jeans! Fattar ni? Jag lyckades köpa ett par jeans, det är bortåt ett år sen jag köpte jeans sist och jag är grymt glad över dem. Fast jag köpte ett par likadana som jag har haft förut (men dock slitit ut totalt).
2. Fika själv, jag satt i över en timme och det var hur härligt som helst, jag tänkte knappt, bara satt och glodde.
3. Promenera runt i stan, titta på kläder, köpa några smågrejer och sådär.

En kille från min gymnasieklass var förresten på fiket, han satt så jag inte kunde titta någonstans utan att se honom. Jag kände inte igen honom först, inte förrän jag hörde honom prata och tittade lite ordentligt. Det blev aldrig att jag hälsade och det var lite pinsamt hela situationen. När jag sen gick till tågstationen stod Frida där och jag hälsade och tror ni inte då att hon står och pratar med samma kille? Då fick jag väl i alla fall hälsat på honom, men det var ju ganska fult att jag suttit och tittat på honom i en timme och inte förrän jag ser honom senare hälsar jag, haha!

Kommentarer
Postat av: MOA

fan, det lät som en riktigt härlig dag ändå :) ensamma dagar på stan KAN vara riktigt sköna också!

Postat av: Sandra

Nej det är inte alls lätt, vi flyttade till våran lägenhet för ett år sedan men letade i evigheter tills vi blev nöjda :)



Det kan vara SÅ skönt att gå runt på stan själv och bara ta det lugnt!

2009-01-30 @ 17:56:16
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jodå Skitunge var väl rätt uttryck. Å andra sidan kan du kanske ha en viss ärftlig belstning. Jag fick ju våldgästa Janne K i Stockholm själv, när jag glömt nyckeln. Så det ger dig väl en viss rätt till uttrycket Skitfarsa, den dagen du tycker det är motiverat.

2009-01-30 @ 20:21:06
Postat av: Kalle

åå du med ensamfika! visst är det skönt? fast det måste va rätt typ av ställe, tyst, lugnt, stilla. små rum!



och japp. ta vara på tankarna innan du är 25 ;)

2009-01-30 @ 22:52:07
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Emma

3;an hade jag fixat. 2;an - aaaldrig - starkt jobbat. 1;an är alltid så jäkla klurigt.

2009-01-31 @ 12:23:27
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: anna

kul med nya jeans! och ibland att det skönt att gå runt själv och kolla i sin takt, det är oftast då man hittar mest tycker jag.

2009-01-31 @ 15:11:54
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback