Inatt jag drömde

Jag drömde konstigt inatt, det började med att all snö som kommit igår hade smält bort och det var jätteblött och lerigt på gården. Jag tog på mig ett par lite för fina skor när jag sprang ut i leran, sen ramlade jag rakt i en vattenpöl och blev alldeles blöt. Jag gick hem igen och bytte bort de fina skorna mot ett par sunkigare, men bytte inga kläder trots att jag var dyblöt.
Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men lite senare hade jag någon med mig som skulle med mig ut i våra uthus, det gamla som de brände ner förra vintern fanns kvar, fast det var inte det kaos i det som det alltid varit. Sen gick vi till något konstigt uthus där det fanns ett stort kylrum med en toalett mitt i, och jag berättade vad vi använde det kylrummet till (jag minns inte vad det var dock).
Sen var det lördag och vi skulle åka till Säfsen och jag var i uthuset och rotade fram mina skidkläder, de stod med bilen utanför och väntade och var jättestressade och jag fick med mina grejer och frågade om de hade tagit med mina skidor, det hade de inte så jag fick gå in i uthuset igen och kunde inte för mitt liv förstå när de andra hunnit göra iordning alla grejer.
Sen vaknade jag nog, eller sen minns jag i alla fall inte mer.

Och, det här är inte alls en konstig dröm för att vara jag, jag drömmer ofta mycket konstigare än såhär - det här var ju ändå verklighetsförankrat med att det snöat igår och att vi ska till Säfsen på lördag.

Drömde du något intressant inatt?

Kommentarer
Postat av: anna

haha bra gjrot av dig. jag drömmer alltid hur mkt som helst. oftast blir jag jagad av diverse kändisar. usch :P

Postat av: anna

gör du inte? var glad för det! jag drömmer alltid läskiga saker :P

2009-01-20 @ 14:12:20
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

hah adu var glad för det! :)

2009-01-20 @ 14:51:51
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

haha :) jag glömmer alltid mina drömmar.. minns oftast precis när jag vaknar vad jag har drömt men sen när jag ska berätta för någon har jag glömt den helt haha. ska läsa din blogg mer ikväll, såg några intressanta inlägg men först ska jag jobba lite!

2009-01-20 @ 15:02:42
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback