Ett nytt år, förhoppningsvis ett gott nytt år.

Någon gång i fyllan och villan, med bubbelflaskan i handen och raketerna på himlen, i nyårsnatten på något som kan ha varit Klevgränd eller liknande, bestämde jag, Stefan och Sara oss gemensamt för ett nyårslöfte. Hur seriöst det egentligen var vet jag inte, men det har fått mig att tänka efter lite idag. Nyårslöftet innebar att vi lovade att ta oss utanför Sverige, och inte bara på någon två-veckorssemester eller så, utan på riktigt. Jag har idag funderat på vad jag har för alternativ för det, och kommit fram till tre olika som alla är ganska lockande på helt olika sätt, och de är följande:

1. Åka till Uganda, jobba som volontär på Sseyange, skolan jag tänkte åka till i höstas men som det aldrig blev något av med. Det skulle antagligen bli i höst, komplikationerna är att det kostar en hel del med flyget och sådär, men jobbar jag fram till dess bör jag ha råd.

2. Åka med Marielle dit hon hamnar under sommarsäsongen på hennes reseledarjobb, söka något random jobb där och hänga tillsammans och leva och ha det skönt i något varmt land på en riktig semesterort. Komplikationer: jag ska se Bob Hund 2 maj (ja, det är det enda jag kan komma på!)

3. Följa med Anna någonstans, förslagsvis England, hitta en familj som vill ha hjälp med hästar och barn, hon tar hästarna & jag tar barnen. Komplikationer: hur hittar man en sån familj? Och fortfarande det där med Bob Hund!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Vill bara önska dig ett riktigt Gott Nytt År

Postat av: pernilla

alla alternativen verkar härliga. jag hade nog valt det mellersta, men det är ju jag =)



Men ta chansen om den kommer! Du kommer aldrig ångra dig, och bob hund.. vad är en konsert mot massor med härliga upplevelser i ett annat land?

2009-01-01 @ 20:02:40
URL: http://saywhatsername.blogg.se/
Postat av: Emma

På tal om att hitta ett sådant jobb som hästskötare åt en familj i England är inte alldeles för krångligt. Det är många som önskar anställa sådana live-ins & jag har haft bekanta som gjort liknande!



Är du genuint intresserad så börja redan nu kolla in www.gumtree.com, kolla under fliken jobs & på både kategorin 'general jobs' & 'farm/garden/landscape' samt 'homecare/special care' (Den sista är en chansning men där finns de flesta 'live-in-jobben' som inte innefattar att endast vara barnflicka. )



Hoppas du satsar & når något av din alternativ år 2009 :D

2009-01-02 @ 00:23:08
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: pelle

Måste det vara i england det där med barnen och hästaran? annars finns det säkert en sådan familj här i närheten! :P

2009-01-02 @ 10:58:31
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: anna

låter som bra planer :)

2009-01-04 @ 20:55:29
URL: http://annus.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi ska nog hitta en familj som vill ha både häst- och barnhjälp ska du se :) Jag kollar annonser hela dagarna faktiskt, helt maniskt!

2009-01-06 @ 17:03:30
URL: http://annamelinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback