Det är ett faktum att man alltid behöver ett beroende att klamra sig fast vid.

Är det inte så att man går genom livet i faser av olika beroenden? Jag lever i alla fall så, jag går från ett beroende till ett annat. Jag har nyss bestämt mig för vad mitt nästa beroende ska bli: Civilization. Det spelet är otroligt roligt, jag har inte spelat det på länge men har det på datorn, så varför inte?

Först måste jag dock avklara mitt nuvarande beroende: Veronica Mars, jag har nog ägnat i alla fall 4 timmar åt henne idag, men det lär ta ett tag innan jag är klar.
Jag kan fortsätta min beroende-lista lite bakåt, det skulle se ut ungefär såhär:
Peggle
Sex and The City
Bloggen
Marielle

Men det är lite för trist att sitta och lista sånt. Jag menar, ett beroende kan vara nästan vad som helst, från en pojkvän eller vän till ett spel eller en tv-serie. Det kan vara att resa eller att röka, det kan vara att prata i telefon eller att springa, det kan vara vad som helst, men man gör det gärna så snart man har lite tid till övers.
Jag menar, hade jag haft en pojkvän hade jag inte legat här i sängen med datorn klockan halv 3 på natten, hade jag inte sett på Veronica Mars till nu hade jag kanske varit och hälsat på en vän på en fest någonstans. Jag tror ni förstår vad jag menar.
Jag tror att det är svårt att leva utan att ha ett beroende att klamra sig fast vid, man måste ha något som faktiskt finns där och som man kan komma hem till eller som man kan koppla av med.

Vilket beroende är du inne i just nu?

Kommentarer
Postat av: juolia

jag har inget beroende just nu, det är jobbigt. det känns som att det saknas något i mitt liv, funderar på att börja röka igen men det luktar så äckligt så det är inte värt det. någon fräsh drog kanske? kokain? nä, jag ska nog köpa sims, det borde du också göra!

2009-01-03 @ 11:53:03
Postat av: Emma

Oj, jag har just tagit mig ut från mitt veronica mars beroende, men jag har däremot 2 ständiga beroenden; cigg & pepsi max!

Postat av: Isabell

haha förstår precis!!

Är alltid beroende av något, just nu Coldplay, innan var det sex and the city och innan dess ben&jerry glass.

2009-01-03 @ 11:58:02
URL: http://bellad.blogg.se/
Postat av: Marielle

Mitt beroende ar utan tvekan internet - det ar ju utan tvekan min nyckel hem. Har sitter jag nu, pa ett internetcafe, innan jag ens har atit frukost. (Du vet: frukost ar MAJOR THING for mig.. Fast inte lika mycket langre). Hur som helst sa sitter jag har osminkad i min doskalle-tshirt och kollar bittert att mailboxen fortfarande ar tom & att aktiviteten pa facebook var samre an forvantat. Javla skitberoende!

2009-01-04 @ 03:49:07
URL: http://reseledarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback