Imorgon: tisdagsmys

Det här är verkligen sensationellt, imorgon blir det tisdagsmys så det heter duga! För första gången i mitt liv (utöver julafton och födelsedagar) ska familjen äta frukost tillsammans. Familjen är ju numera jag, mamma & pappa, men det är mer än jag någonsin varit med om tidigare! Jag & Valdemar åt väl tillsammans när vi var små, men aldrig mamma & pappa. För övrigt, på julafton har i alla fall någon blivit hungrig innan och ätit ändå, men det är mysigt som bara den, med grötfrukost! Och på födelsedagar är det frukost i sängen, det är också mysigt, så länge det inte är i min säng!
Alltså, det här är så stort för mig så ni förstår inte. Det finns liksom inte att min familj äter frukost tillsammans, mamma & pappa äter alltid i sängen och jag brukar ju, som jag sa förra veckan, äta en smörgås på väg till jobbet. Men imorgon blir det ändring, och förhoppningsvis blir det bara den första gången och inte även den sista & enda.
Anledningen: jag har galet svårt att komma upp på morgonen nu för tiden, mamma tror att det är lättare om jag äter med dem, så det är ju värt att testa. Man måste ju ha lite fördelar av att bo hemma!

Således: för att jag ska ha orkat upp (och hunnit duscha) till frukosten klockan 7.40 är det strax dags att sova. Någon stans mellan en och två straxar dröjer det tills jag stänger av datorn! (Marielle, jag saknar dig, du är den enda som förstår dig på "straxar!")

Kommentarer
Postat av: pelle

Vad roligt för er!

Postat av: stefan

han du till 07.40?

2008-09-30 @ 07:18:50
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback