Mina män

Jag har länge tänkt skriva en blogg om männen/killarna/grabbarna i mitt liv. Detta är för att många av mina vänner har svårt för att referera till vem jag pratar om, vem som är vem och så vidare. Nu är det ju så att saker förändras, en del av dessa kanske jag inte har så väldigt mycket kontakt med just nu, en del är jag väldigt god vän med och en del skulle jag kanske vilja höra av mer än jag gör. Alltså, det här är väl de som kretsat runt mitt liv och som jag kan tänkas ha nämnt de senaste månaderna eller kan tänkas nämna inom de kommande.

 


Olof är en god vän från högstadiet. Vi hade ingen kontakt under gymnasietiden, men råkade ramla på varandra igen någon gång det senaste året och har sedan dess blivit riktigt bra vänner. Han är en sån som det är lätt att prata med, om allt. Dessutom vet vi båda att den andra alltid finns ett sms bort, det är roligt att ha någon att skriva sms till allt som oftast!


Valdemar är min bror. Han & jag är ganska lika egentligen, vi gillar samma typ av musik till exempel. Vi umgås lite sporadiskt sådär, och det är alltid trevligt. Men en bror är alltid en bror, han är också den enda jag någonsin skriker åt och blir arg på. Vi delade lägenhet ett år, och i slutet var jag alltid arg på honom, men nu börjar vi komma tillbaka till kompis-vänskapen. Syskon ska nog inte bo tillsammans egentligen.


Kolbjörn är min extrabror (familjeförhållandena tänker jag inte gå in på här). Han & jag har otroligt roligt tillsammans, samma humor och lika sjuka. Jag har nog i hela mitt liv sett upp lite till honom, han kan alltid få mig att göra det han vill och jag har alltid tyckt om att vara i hans närhet. Folk säger ofta att vi är ganska lika till sättet, och så charmig som han är inbillar jag mig gärna att det är sant!


Adrian är killen jag hängt med i sommar. En sporadisk flirt eller en mysig vän, jag vet inte vad man ska kalla honom. Vi umgicks mycket under sommaren, men nu har det blivit mindre, jag vet inte alls hur det kommer bli i framtiden, men han är trevlig & rolig och vi har gjort en hel del trevligt tillsammans. Dessutom bor han i kollektivet Gäddan, där jag har hängt en hel del.


Per gick i min klass i Norrland. Per kallas också mr Entertainment, och det är helt enkelt vad han är - en galet rolig underhållare! Grabben bjuder på sig själv som bara den och är otroligt rolig. Vi är goda vänner även om jag faktiskt varit galet trött på honom i perioder och till och med kunnat bli arg på honom när vi bodde vägg i vägg på Ålsta.


Thomas gick också i min klass på Ålsta. Han & jag skulle duscha tillsammans, men det har inte blivit något av med det. Thomas är min hemliga dröm, men jag är inte hans. Alltså, mitt livs olyckliga kärlek - killen jag inte kommer kunna få. Han är i alla fall väldigt rolig & trevlig och lyssnar på galet bra musik!


Stefan är Thomas bror och även han gick i samma klass som oss. Stefan är en smart grabb som hunnit med mycket i livet, han är skoj & gillar att hitta på grejer, ungefär som jag med andra ord, haha! Stefan är rolig att hänga med, helt enkelt.


Tommy gick även han i vår klass (vilken upprepning det blev här). Han är en sån person som man inte kan låta bli att respektera. Han är otroligt auktoritär och har koll på grejer. Han är superrolig & jävligt smart, och han skulle kunna lura mig till nästan vad som helst, det är jag övertygad om!


Lars gick också på Ålsta, dock inte i min klass, men vi bodde grannar! Lasse är världens sötaste människa, hur trevlig som helst och en sån som det är roligt att bara hänga med. Lasse är också en sån som man kan prata med, om det mesta! Vi trivdes tillsammans i korridoren och blev goda vänner, och nu saknar jag att ha honom som granne, måste jag säga! Han gillar bra musik & bra film och jag gillar honom, så det är en bra kombination!


Gustav är nog den mest svårdefinierade killen på listan. Han passar egentligen inte in i något sammanhang, men han är rolig och trevlig och jag ska hälsa på honom inom en ganska snar framtid. Jag lärde känna Gustav över internet, och vi har träffats en gång, dock var det länge sedan och efter det har kontakten mellan oss gått mycket upp och ner i perioder.


Joel är en gammal kompis från internet också. Vi lärde känna varandra för att vi båda gillar Håkan så otroligt mycket, vårt gemensamma intresse är alltså musiken! Jag tror egentligen inte att vi har så mycket annat gemensamt, men han är rolig och det är alltid kul att träffa honom! Vi har hunnit ses en hel del gånger och dessutom sett några konserter tillsammans!


Pelle lärde jag känna över internet, på den tiden jag hängde som mest på Lunarstorm. Han är cool & rolig och skriver en galet bra blogg! Pelle är den enda på den här listan jag aldrig träffat, men det känns som vi känner varandra så väl att jag glömmer ibland att jag inte träffat honom. Vi har ganska mycket samma typ av humor också.


Stefan lärde jag känna i samma veva som Pelle. Han & jag träffades en gång, det var trevligt! Stefan & min kontakt går lite i vågor, tror jag, just nu är den nog lite på lågvarv. Men han är en riktigt härlig kille som jag ofta uppskattat att ha att prata med. För att inte tala om alla gånger jag drömt om honom, haha!


Kommentarer
Postat av: pelle

Vilket roligt inlägg! Och du har rätt om vår "realtion". Den känns ganska nära på något vis, utan att vi faktiskt aldrig setts eller för den delen aldrig hört varandra prata.

Postat av: anna

du borde skriva en lista om kvinnorna i ditt liv också ;) (hoppas du mår bättre idag!)

2008-11-09 @ 22:49:23
URL: http://annus.blogg.se/
Postat av: pernilla

hehe har du bara killar i ditt liv?

2008-11-09 @ 23:20:26
URL: http://saywhatsername.blogg.se/
Postat av: Tommy

Lena! Najs att jag vann! Yes! Men är jag auktoritär?Jag avskyr auktoriteter, nu ska det självrannsakas! :P

2008-11-09 @ 23:34:08
URL: http://dissident.blogg.se/
Postat av: Marielle

Håller med Anna! Skriv om oss brudar också! ;-)



Männen i ditt liv.. Det där visste jag ju redan.

2008-11-10 @ 09:54:05
URL: http://reseledarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skriv om transorna i ditt liv, bitte

2008-11-10 @ 23:59:29
Postat av: stefan

Vilket roligt inlägg. din våta drömmar om mig är skog:D

2008-11-12 @ 09:31:40
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback