Hur julkänslan kan höjas, hur tårarna kan vara nära och hur lycklig man kan bli av att någon tänker på en

Idag fick jag en första julklappsleverans, det var ett paket från min bästa vän, Marielle. Direktleverans från Thailand. Igår fick jag en blomma också, från jobbet. Titta här vad fina de är tillsammans.



Det här är alltså paketet från Marielle och blomman jag fått från jobbet. Marielles mamma kom med paketet till mig och på vägen mellan bilen och in igen började jag nästan gråta. Gråta för att jag saknar Marielle så mycket, för att hon är så underbar kompis och för att hon tänkt på mig och skickat med ett paket. Jag blev jättelycklig! Men mest av allt helt överväldigad av saknad. Jag vill inget hellre än att åka till Thailand och ge Marielle världens största kram. För Marielle är min bästa vän, det går inte att ändra på, hon är så bäst så det finns inte och jag blir så rörd och glad över att hon skickat det här paketet. Det ligger fortfarande och väntar, jag ska lägga det under granen på julafton. Eller kanske öppna det på morgonen, som en morgonjulklapp (jag har aldrig någonsin öppnat en enda julklapp före Kalle Anka!)? Vad tycker ni?


Okej, jag tänkte passa på att utlysa en liten gissningslek:

Vad innehåller paketet på bilden ovan? Jag skulle gissa att det är något från Thailand, det är mjukt, ca 15*20 cm och ganska platt. Vad tror ni att det kan vara?

Om någon gissar rätt ska den få ett hedersomnämnande i bloggen, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Alina

vi har alltid också hämtat och klätt granen dagen före julafton, nu hämtade pappa den jättetidigt i år och den fick stå på balkongen i flera veckor, haha förra året hämtade vi den på själva julafton;D

Postat av: Marielle

Du är den jag saknar mest just nu.



Jag tycker att du ska öppna paketet på morgonen, det ska jag göra med ditt... :) Puuuuss!

2008-12-23 @ 08:05:18
URL: http://reseledarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback