Framtidsplaner

Jag får hela tiden olika idéer, men jag vet inte vad jag egentligen vill.
Idag fick jag erbjudande om jobb i vårbruket och då blir det traktorförare Möller. Jag har inte svarat än. (Låter nog mer än det är, erbjudandet kom från pappa. Men det är ju ändå jobb och pengar)
Om jag tackar ja innebär det att om jag vill plugga nästa höst, vilket jag känner just nu att jag absolut vill, måste jag åka till Uganda innan det är dags för något vårbruk. Alltså sisådär januari - april eller något liknande, det skulle innebära att jag missar Bio Fach, vilket i sin tur känns rätt tråkigt. Dessutom innebär det att jag måste ha sisådär 30 000 kr i januari. Jag har (okej, kanske inte riktigt så mycket, men ändå nog för att jag skulle kunna åka i höst) pengar nu, men eftersom jag inte vet alls vad jag ska göra i höst så blir det mycket svårare, om jag ska kunna ha kvar dessa pengar innebär ju det att jag måste se till att tjäna nya pengar, vart ska jag göra det? Hur ska jag göra det?
Och svaren på det innebär också en hel del alternativ. Ett alternativ, som jag inte alls kan bestämma mig för hur aktuellt det känns, är att åka till Oslo. Men just nu funderar jag på att vara kvar i Värmland, kolla med Tryck om de behöver hjälp (sist jag träffade dem tyckte de att det var synd att jag ska åka till Afrika, för de kunde behöva lite hjälp i höst), jobba lite för företagen här hemma (Torfolk - både HB & AB? -, Grolink - som kanske kan behöva lite hjälp med enklare grejer om de inte anställer någon nu direkt när KB flyttar -, Skafferiet - någon dag i veckan eller så -). Då skulle jag kunna bo hemma en del och kanske snika in mig lite på olika ställen i Karlstad några nätter i veckan eller så. Jag har ju både mormor, farmor & Valdemar som jag säkert skulle kunna bo hos ibland. Jag menar, om det är några nätter i veckan och jag tar var tredje vecka hos dem var blir det väl inte någon väldigt tung belastning?
Jag tänker så väldigt mycket på det här, men gör inget med det. Skrev dock ett mail till Julia idag, det kanske lät lite arg, men jag vet inte. Jag behöver planera mitt liv, helt enkelt.

Jag ska förresten börja styra upp mina dagar bättre, göra lite vettiga saker på min fritid. Jag ska nog skriva ett schema över saker jag ska göra. To Do-listor är mina bästa vänner. Eller?

För övrigt, på tal om framtid, så har jag nu köpt både biljett till Popaganda och tågbiljetter till Stockholm den helgen. Så om någon vill ses är jag i Stockholm från lördag 30 augusti till måndag 1 september. Det innebär väl att söndag 31 augusti är free to spend, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback