Måndag i Fränsta

Som jag skrev i förra inlägget så har mina funderingar och åsikter sinat ut lite, jag har inte så mycket ensamtid och det leder till att jag inte tänker så mycket nu för tiden. Därför blir det inte heller så mycket till bloggar och framför allt är det inte så roligt att skriva om vardagen hela tiden. Jag tycker att det är roligare att skriva om åsikter och tankar, men för att folk inte ska tro att jag dött eller så kommer jag i alla fall se till att göra någon slags uppdatering lite då och då, även om det kanske inte blir så väldigt ofta.

Idag är det måndag och ännu en fotouppgift har lämnats in, den här gången skulle vi ta bilder med olika slutartid och med olika skärpedjup. Det var intressant och blev en del roliga bilder. Vi satt uppe till 2 inatt och jobbade med bilderna, fast jag var inte så effektiv på slutet och egentligen var jag nog färdig typ 00.30.
Tidigare på kvällen testade vi studion och fotade en del där, det var riktigt skoj, faktiskt!

Resten av helgen kan jag ta åt andra hållet - alltså inte baklänges, så jag börjar på fredagen.
Efter lunch på fredagen firade vi Lars som fyller 24 år idag. Vi hade bakat tårta & kladdkaka och muffins som vi bjöd på och alla åt med god aptit. Vi hade även köpt två finfina presenter på Erikshjälpen, en hatt och en väggbonad. Lars blev glad, men inte särskilt överraskad.
Dagen fortsatte med pizza och på kvällen blev det lite fest, vi drack och hade trevligt och sådär, fast det slutade med att jag, Lars & Angelica låg i Angelicas säng och såg på Bang Bang Orangutang som var en väldigt dålig film, faktiskt. Alla tre halvsov genom hela filmen och när den var slut gick jag ner till mig och sov, då var klockan runt 4.

På lördagen vaknade jag först ganska tidigt, vid 8-tiden, och gick upp och duschade. Vi hade bestämt att vi skulle åka till Boda Borg och planen var att åka någon gång vid 10-11 eller så. Efter duschen somnade jag om och vaknade någon gång runt 11. Lite senare letade jag reda på folk, en del var rätt bakis men de flesta var nog mest trötta och sådär. Efter många om och men kom vi i alla fall iväg till Boda Borg och klockan var väl bortåt 14 innan vi var där.
På Boda Borg var jag, Julia & Stefan i samma lag & vi vann - överlägset! Vi fick 11 stämplar och kände oss grymt duktiga, men framför allt hade vi skoj!
När vi kom hem igen åt vi tacos tillsammans och sen utbröt stort rabalder när det var fel på skolans Boxer - skandal, vi kunde inte se på fotbollen, Sverige - Danmark. Det resulterade i att folk satte sig med en radio och stirrade i väggen, fast de flesta drack nog en del alkohol också. Själv var jag nykter eftersom jag lovat fyra tjejer att skjutsa dem till Sundsvall för de skulle gå på krogen. Jag hängde med dem på krogen, men krogen är ju aldrig lika rolig nykter. Jag hade väl så trevligt man kan ha när man är nykter och knappt känner dem man är där med. Vi var på O'Learys och där är det 21-årsgräns men det var rätt lätt för Helene att snacka in mig också.
Från Sundsvall kom vi inte förrän klockan var näsrmare 4, efter massa tjafs och en hel del mat på Max, så vi var inte hemma i Fränsta förrän bortåt 5-tiden. Jag var trött och somnade som en stock, väcktes av telefonen och i luren fanns mamma. När vi pratat färdigt somnade jag om ganska fort och helt plötsligt var klockan 14! Sen hände väl inte så mycket innan jag kom igång med fotande framåt kvällen.


Idag är det måndag, vi har fått ännu en ny uppgift och vi har börjat diskutera skoltidningen som vi ska göra. Jag har fått lite idéer till mitt projekt, men jag vet inte säkert än, en del saker kan behöva kollas upp.
Nu ska det bli lite tid i studion igen och ikväll står vandring på getbergetpå schemat, men jag vet faktiskt inte om jag pallar det. Jag har ont i magen, har bara sovit kanske drygt 3 timmar inatt och det regnar!

Det var allt för idag, tack för mig & ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Marica

Om det händer så mycket att du inte hinner sitta så ofta och länge vid datorn är det helt OK. Men om du slutar fundera och tänka känns det inte alls lika bra. Vad tänker du runt fotograferingen? Arrangerade bilder kontra ögonblick i verkligheten? Är kameran ärlig eller kan man ljuga hur mycket som helst? Är det sant att en bild säger mer än tusen ord???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback