Folk i min närhet

Nu när det gått en dryg vecka här på Ålsta tänkte jag att det är dags att jag skriver lite om de människor som gjort störst intryck på mig här än så länge. Dels för att ge er läsare en bild av vad jag har för folk runt mig, men även för att det kan vara roligt för mig att läsa senare, när jag känner människorna bättre.

Per - Per är den jag har umgåtts mest med här, han kommer från Skara och bor nu bredvid mig i korridoren. Han är trevlig, har lite konstig humor men är ändå rolig. Per går i min klass och vi har likadana kameror. Vi har börjat kalla Per för Peron och när man ska retas säger man blomman, han har ett efternamn som är en blomma. Igår natt drömde jag om Per.

Simon - Det finns inte många killar som anser sig ha tur om de hittar en tjej som inte rakat sig. Simon skulle kunna leva på det i två veckor om han var en kameraman på friidrotts-VM och kunde zooma in något sådant. Simon är överaktiv så det heter duga, det är han som nästan varje dag hr dragit igång allt sportande här. Vi sportar mycket, spelar fotboll, innebandy, brännboll, badminton, basket... you name it! Simon är alltid glad, skrattar mycket och driver med allt och alla. Han är aldrig trött och passande nog läser han Äventyrsturism. Simon kommer från Norrköping.

Rickard - Rickard kände jag lite innan jag åkte hit, vi hade pratat en hel del på msn. Han är väldigt trevlig och även han är en glad prick med mycket humor. Han är en såndär som tycker om att buttas och peta på folk, och jag är inte sen att hänga på. Jag & Rickard puttar runt på varandra hela tiden. Han går i min klass & kommer från Frövi, utanför Örebro. Rickard är väldigt bra att ha om man är sugen på att åka hem, han har bil och vill gärna åka hem så ofta som möjligt och tar gärna med så många som möjligt så man kan dela på bensinpengarna. Rickard är min närmsta granne i klassrummet, så vi slår ofta våra kloka huvuden ihop.

Anna - Anna går i min klass, hon kommer från Kramfors och läste media på gymnasiet. Hon är lika gammal som jag och riktigt trevlig. Hon bangar sällan en fest och är alltid med på det mesta.I veckan fick vi en uppgift och en del av den bestod av ett foto med rubriken punk, Anna har flest piercingar i klassen, svart hår & använder palestinasjal - självklart blev hon ett populärt motiv för detta ändamål. Anna har en humor som till stor del består av att skämta med andra människor, om dem eller deras saker.

Stefan - Den äldre hälften av bröderna i klassen. Stefan är en glad & rolig grabb som är den enda i klassen som läst på folkhögskola tidigare. Han kommer någonstans en bit norrifrån, jag vet inte exakt vart. Tillsammans med sin yngre bror skrattar han otroligt mycket, de är väldigt lika men ändå mer lika till sättet än till utseendet. Det märks att de känner varandra väl & har precis samma humor. Stefan är snabb på att hänga med på lektionerna, så om man missat något är det bara att fråga honom, eftersom även han sitter nere i samma hörna som mig.

Thomas - Stefans yngre bror. Thomas är på måga sätt lik Stefan, de är roliga på samma sätt, de är lika i tycke och smak och båda är grabbar som man trivs i sällskap med. Thomas är lika gammal som mig och gick i samma klass som Anna på gymnasiet. Thomas har Mississippi kan vänta som ringsignal på sin mobil, det kan man ju tro anses som ett plus hos mig.

Julia - Julia går i min klass och kommer från Örebro. Hon har rött hår och är väldigt söt. Julia är väldigt trevlig och jag kan känna någon slags samhörighet med henne trots att jag inte alls känner henne särskilt väl. Julia är en av få som vill flytta från en stuga till en korridor, något vi andra (särskilt vi som bor i korridor) har lite svårt att förstå. Julia är glad och trevlig och är nog den enda i klassen som röker, men hon är fast besluten att hon kan sluta närhelst hon vill.

Tommy - Tommy går i min klass och är från Stockholm. Han lyssnar på Dropkick Murphys och Flogging Molly, han hejar på Bajen i fotboll och har skolans största DVD-bibliotek. Tommy är en sån som man lyssnar på när han säger något, man tror att han vet vad han pratar om. Tommy är nog en av de trevligaste & vänligaste människor jag träffat, han är positiv jämt och väldigt lätt att ha att göra med.

Ola - Ola är en gänglig kille från någonstans i Dalarna, han gick här förra året och har många konstigheter för sig. Ola blir alltid fullast på alla festar och säger massa korkade saker hela tiden. Ola ser på tv-program som Stygga flickors klubb och är polare med killen som är bygdens tränare i Judo, Judo-Jörgen (som egentligen heter Roger).

Kommentarer
Postat av: pelle

råkar hon julia heta furuholm i efternamn?

2007-09-02 @ 21:25:58
Postat av: Lena

Furuholm? Inte vet jag! Eller, nej det tror jag inte. Jag tror att hon är typ sist på klasslistan och det borde man inte vara om man heter nåt på F i efternamn! Det finns bild på henne på min bilddagbok, från förra torsdagen eller nåt sånt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback