Sluta klaga!

Hela tiden hör jag folk som klagar och jag börjar faktiskt bli riktigt trött på det. De har nyss gjort om hela bussnätet i Karlstad & alla bara klagar på att de har slösat så mycket pengar, det är ju ändå ingen skillnad och det är inget som är bättre. Men visst är det bättre, det är kanske inga radikala förändringar, men det är nytt & fräscht, det är enkelt och smidigt och mer praktiskt än tidigare. Ge det bara lite tid. Och att det kostade så hemskt mycket pengar.. Ja, visst kostade det pengar, men jag ser hellre att pengarna går till sånt än att de går till att reparera vandaliserade busskurer. Jag är sjukt trött på att se hur respektlösa folk i Karlstad är, hur allt bara slås sönder. Men samtidigt är jag glad att trots alla kostnader för att återställa allt som förstörs finns det fortfarande pengar att fräscha upp busssystemet.
Nyss, när jag åkte buss hem från Marielle, var det en kille som satt och rökte på bussen. Visst kan det vara irriterande & visst är det hemskt oförskämt, men jag orkade inte bry mig. Däremot satt det tre tanter lite längre fram som blev extremt upprörda. Grejen var bara den att de inte visade någonting förrän killen gått av bussen. Busschauffören hade inte märkt något och tanterna började klaga på honom och säga att det inte är någon som bryr sig när ungdomar gör fel, men äldre människor minsann, dem kan man klaga på! Visst är det hemskt att han rökte på bussen, men varför kunde inte tanterna som irriterade sig så fruktansvärt säga till honom? Eller be busschauffören göra det? Det hjälper liksom inte att klaga i efterhand.

"Det är synd att inte klaga", ord som jag hört så länge jag kan minnas. De brukar alltid yttras ganska ironiskt och när jag tänker på det är det absolut tvärt om. Det är synd att klaga! Att klaga är inte meningsfullt, i alla fall inte så länge man inte gör något åt saken. Man måste klaga till rätt person och man måste även slänga in något som kan vara en lösning, eller i alla fall något lite konstuktivt. Man kan inte bara säga "det där är skit" och inte utveckla det. Det är meningslöst, för gör man så kommer det aldrig, aldrig, förbättras!

-


Idag var jag på hockey, det var riktigt roligt & Färjestad vann över Luleå med 5-3. Självklart var det bra stämning och det gjorde även mig glad, och självklart klagar inte folk när man vinner.
Färjestad hade jubileumströjor på sig, de var grymt snygga. Gröna & helt utan reklam. Jag måste säga att det var sjukt snyggt att se matchkläder utan minsta reklam, det är synd att de inte alltid kan ha dem.


-


För övrigt har jag ganska många tankar att dela med mig av, men mitt bloggande ligger på lågvarv nu för tiden & jag behöver sova.
Ikväll har jag träffat Marielle & det var jättemysigt. Jag saknar henne när jag är i Norrland. Hon & Magnus har precis flyttat & den lägenheten har potential, minsann. Jag förväntar mig att de ska ha det supersnyggt där när jag kommer hem till jul!

Imorgon är det 'back to Fränsta' och min buss går klockan 8. Så nu är det minsann dags att sova gånger 1000!

Kommentarer
Postat av: pelle

vi är svenskar, det ligger i vår natur att klaga :D höh.

2007-11-05 @ 12:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback