Lena ler i leran

Jag hörde på radio när jag jobbade idag, programmet för stunden var Christer i P3, och de pratade bland annat om vad som var det värsta sommarjobbet, och tog upp exempel som lyssnare berättat om. Det var allt från att plantera granar till att jobba på en sopstation till att sitta och klistra papper. Jag tänkte att mitt jobb är rätt bra ändå. Det tycker jag alltid, när jag inte behöver rensa ogräs och när jag inte behöver tänka på tidiga morgnar. Men så slog tanken mig att jag måste i alla fall ha ett smutsigare jobb än många andra. Just när jag hörde detta radioprogram stod jag nere på åkern och tvättade morötter. Det innebär mycket vatten och med den sortens jord som vi har här, sandjord, blir leran liksom lite lerigare än annan lera. Men även lite trevligare. Det blev så mycket lera att jag hade lera upp till knäna, fötterna sjönk ner och ibland fastnade jag även och det var nära några gånger att jag fick upp foten utan någon sko på. Det var som rena gyttjebadet eller som en pöl av kvicksand.
Dock tyckte jag det var rätt trevligt och när jag väl var blöt nog för att inte känna att jag blev blötare brydde jag mig inte något nämnvärt förutom när fötterna fastnade i leran.
Trots detta var det ganska skönt, det var skönt väder och blåste massa - inte den där hemska värmen (som vi i och för sig knappt fått känna på alls i sommar) som är hemskt jobbig när man är ute på åkern och jobbar och det regnade inte heller, vilket var skönt. Det var lagom, helt enkelt, och jag trivdes rätt bra minsann.
Imorgon är det vitkål som gäller och sedan är det massa ståhej på gården och folk och det händer massa, minsann!
Därför är det dags att säga god natt!

Kommentarer
Postat av: pelle

Kom igen leeeeeraaaah, vad skulle vi annars göra?

2007-07-19 @ 00:41:35
Postat av: stefan

Lera är bra för huden lena:D

2007-07-22 @ 13:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback