Tävlingsdags!

Nu är det så att jag tänkte att det är dags för en tävling här på moeller.blogg.se!
Jag har tänkt att jag ska beställa skivor nästa vecka, och nu behöver jag tips! Vad ska jag köpa för skivor? Vilken skiva måste jag ha? Ge mig förslag, ge mig idéer på vad jag kan köpa! Jag vet redan flera stycken jag ska köpa, men nu vill jag veta vad ni tycker! 
Och tävlingen då? Jo, det är såhär, att när jag väl beställt skivorna, när jag väl fått hem dem och lyssnat på dem, då kommer jag välja vilken av dem som är bäst och den som föreslagit den ska få en skiva av mig. Vilken skiva jag kommer ge bort har jag inte bestämt helt än, men jag lovar att det i alla fall blir något jag tycker är riktigt bra, så om du tipsar om något jag gillar borde vi ha samma smak och därmed borde du också gilla skivan jag kommer skicka!
Alltså, det enda du behöver göra är att lämna en kommentar i min blogg med tips på skivor (du får gärna tipsa om flera!), och se till att där finns en länk eller mailadress, så jag kan hitta dig om du vinner.
Sen får du självklart även tipsa andra om min tävling! Förutom detta är det bara att köra på, ge mig många tips! (Sen kommer jag kanske inte köpa alla, utan det här är en slags audition, där jag väljer ut de som är lockande och köper dem för att sedan välja en vinnare bland dem).

Så, kör hårt & tävla på moeller.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vad kul.

men som den tävlingsmänniska jag är så måste jag fundera en stund innan jag ger något svar.

jag tar ju alltid tävlingar på blodigaste allvar.

sara u

2008-09-26 @ 10:30:52
Postat av: sara u

okej.

stefan sundström - hjärtans melodi (inte den nyaste plattan men i mina ögon just nu den bästa)

familjen - det snurrar i min skalle (närhelst man vill bli pepp)

Bo kaspers - 8 (nysläppt och bra)

Carl Johan Vallgren - Livet (carl johan är från falkenberg, allt han gör blir grymt. detta är hans senaste skiva)

2008-09-26 @ 11:56:03
Postat av: Tommy

Hello Saferide - More modern short stories (Har du nog redan)

Johnossi - All they ever wanted

Counting crows - August and everything after



Så.

Postat av: sara u

jag glömde...

emd - a state of mind

jennie let me love you, all for love och alla andra fantastiska låtar. finns det någon chans att emd skulle kunna göra en dålig låt? svar: nej. de skulle till och med kunna göra nordmans vandraren till sin egna och det skulle bli, jag finner inga ord...

jo, fenomenalt bra.

emds platta a state of mind är årets "need to have". det gör det ju inte sämre att du kommer vilja ha erik, mattias och danny all over you.

2008-09-26 @ 12:03:08
Postat av: julia

albert hammond jr- yours to keep

2008-09-26 @ 14:39:07
URL: http://evakuera.blogg.se/
Postat av: pelle

Lena, lita på mig nu. Men en av årets bästa skivor är:

1. Sophie Zelmani - The ocean and me.

2. Veronica Maggio - ... och vinnaren är.

3. Robyn - Robyn (som inte är helt ny, men några spår är nya/omremixade).



Kul med tävling, men här har du mina skivor jag tycker du ska fundera över.

2008-09-26 @ 16:24:38
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: valle

Detektivbyrån - Wermland

Fleet Foxes

Markus Krunegård - Markusevangeliet





2008-09-26 @ 17:45:03
URL: http://kompromiss.blogspot.com
Postat av: Nikolina

Hej söta du! vad är otrohet för dig? kika i min blogg och skriv just din åsikt vore jätte snällt! dessutom kommer ditt namn finnas med i inlägget senare ikväll tack, puss!!

2008-09-26 @ 21:42:48
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: Alexandra

tomas andersson wij - vi är värda så mycket mer

2008-09-27 @ 03:58:50
URL: http://bl0ndie.blogg.se/
Postat av: Godhetens hantlangare

"Lokets favoriter 1-43" - blandade artister



"telefonboken 1973" - Jarl Alfredius läser väl valda delar ur telefonboken, komplett med bloopers och kommentatorsspår



"Jokkmokks-Jocke-Jokkmokks-jocke" - med dunderhiten "Gulligullan"

2008-09-27 @ 22:16:39
Postat av: Thomas

Kul initiativ Lena!



Men jag vill tipsa om Nicolai Dunger.

Tre skivor med honom till och med.



1. Eventide.

2. This cloud is learning.

3. Nicolai Dunger sjunger Edith Södergran.



Dom två sistnämnda har bra pris på CDON.

2008-09-28 @ 21:06:50
Postat av: anna

kul tävling!

The Hives - Tyrannosarus Hives (gammal, jag vet men dom bästa låtarna från grabbarna)

Familjen - Det snurrar i min skalle

2008-09-29 @ 22:28:00
URL: http://annus.blogg.se/
Postat av: stefan

() med sigur ros. mycket bra. kanske inte vad du lyssnar på i vanliga fall, men den ær grymt skøn

2008-10-01 @ 18:51:53
URL: http://olydnad.wordpress.com
Postat av: Monopaul

Shit, var ska man börja...freebasar lite:

Håkan Hellströms "För sent för edelweiss"

Thåström "Skebokvarnsv. 209"

Bruce Springsteen "Born to run"

Erykah Badu "Baduizm"

Tracy Chapman "Tracy Chapman"

David Bowie "Ziggy Stardust"

Rancid "...and out come the wolves"

The Knife "The Knife"

The Smiths "The Queen is Dead"



...listan kan göras hur lång som helst... ;)

2008-10-07 @ 22:49:35
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: Josefin

Anatar att det är försent för tävlingen, men måste tipsa om lite musik iaf.. Här kommer mina förslag:



The Solution - Will not be televised

Eddie Vedder - Into the wild

The Hives - The black & white album

Jakob Hellman - & stora havet

* Nikola Sarcevic - Lock-Sport-Krock

2008-10-08 @ 22:28:02
URL: http://underbarafia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback