Vinter i Värmland

I morse vaknade jag av mig själv vid 9, och kände mig totalt utvilad (okej, jag hade haft klockan på både 6.15 & 7.00 men stängt av) och glad. Jag vaknar otroligt sällan och känner mig utvilad, det är otroligt sällan jag tar mig upp ur sängen direkt och inte tänker "bara fem minuter" och ligger och drar mig jättelänge. Idag känns som en bra dag!

När jag kom upp ur sängen kunde jag inte undgå att se allt det vita utanför fönstret, det är massa snö i i alla fall min del av Värmland. Om jag tyckte det var vitt igår så var det ingenting mot vad det var i morse!




Tyvärr är det ju oftast så att efter snö kommer slask, nu smälter det som bara den och blir slaskigt! Skulle väl tippa på att allt smälter bort under dagen och att det fryset i natt, så blir det ett islandskap imorgon!
Ja, jag har inte riktigt tänkt på att det borde vara vinter snart, tanken har inte slagit mig förrän snön kom igår.. Igår kväll frågade jag mamma "tror du vi kan plocka mossa i helgen?" när pappa hittade min adventsljusstake när vi städade. Pappa ville ställa fram ljusstaken, "det är ju snart advent!".
Ja, snart är det advent, snart är det vinter, snart är det jul. Lika snart är det säkert mars och vår och jag har slutat jobba, vad ska jag göra sen? Vad i hela friden ska hända efter mars? Ja, inte ska jag bestämma det nu, för nu ska jag glädjas åt att det i alla fall är en del snö kvar ute.

Vet ni, i morse var det så mycket snö att det knarrade under fötterna och man kunde kasta snöbollar! Det är vinter det!
För övrigt, förra året kom första snön i Fränsta den 12 oktober, hur är det med den saken iår? Någon som har koll på Fränsta? Har det varit någon snö där än? Eller ska jag vara glad att bo i Värmland iår?

Kommentarer
Postat av: johanna

ååååååååååh vad underbart! jag vill också ha snö!

2008-10-29 @ 13:51:34
Postat av: valle

Oj, här i Karlstad är det ingen snö alls.

2008-10-29 @ 16:01:33
Postat av: stefan

Hoppas det bli en snörik vinter i år.

Postat av: sara

jag kan meddela att det inte snöat i sundsvall än, tack och lov, och förmodligen inte i fränsta heller.

men är, som thomas skulle säga, kallt nåt så djävulskt.

hoppas dock inte på en snörik vinter, ge mig minst 10 plusgrader hela vintern, mycket sol och fina julklappar.

2008-10-29 @ 17:45:19
Postat av: sara

med tanke på föregående inlägg...

i vår lägenhet är alla persienner nerdragna därför har jag ingen koll på vädret.

när jag var på väg till hydro för att köpa nikotin upptäckte jag; det snöar i sundsvall och det har tydligen gjort det ett tag.

så jag ångrar mitt förra svar. det snöar säkert i fränsta också.

det som var så varm och trevlig höst för några dagar sedan.

2008-10-29 @ 18:56:36
Postat av: anna

oj vad snö! usch om det om du frågar mig.

jag saknar dig också lena! men på söndag är jag förmodligen tillbaka och får datorn fixad :)

2008-10-31 @ 12:15:41
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback