Blogginsikt - gör din röst hörd!

Jag har funderat en hel del på det här med mitt bloggande, jag vet egentligen inte vad jag tycker om det. Jag inser själv att det här dagliga pratet kan bli lite tråkigt, men samtidigt har jag fler läsare nu än för ett par-tre månader sedan, och jag märker att en dag när jag inte skrivit mycket (eller om jag varit borta en helg) sjunker siffrorna i botten. Men nu är det så att jag har börjat fundera på hur viktigt det egentligen är för mig att många läser min blogg? Är det inte bättre att de som läser gillar det och kommer tillbaka? Är det inte bättre att de som kanske inte läser fullt varje dag ändå orkar läsa alla inlägg jag skrivit sen sist?
Jag fick en kommentar igår som fick mig att tänka till lite:

Stefan
skrev följande om "Det där med nya ledare":

det är det här du borde blogga om, inte att du inte åker buss till karlstad. det är det här som är intressant att läsa för mig som inte bor i din omedelbara närhet. keep it up!


Och jag vet ju att särskilt de från skolan säkert tycker att min blogg är skittråkig. Jag vet många som tycker den är rolig också, men jag tycker ändå att jag ska sätta en gräns för mig själv på kanske ... två inlägg per dag? Är det lagom?

Men egentligen undrar jag mer vilka delar som är mest intressanta, så jag tänkte ha en liten undersökning här & nu. Kalla det läsarenkät eller vad helst du vill, men det enda du som läsare behöver göra är att säga vilken eller vilka av följande delar i min blogg som är mest intressanta, vad läser du helst om? Vad vill du läsa mer av?
Och om det är något annat du har att säga om min blogg, så gör det här!

1. Vardagligt dravel
2. Hur saker fungerar i mitt liv, som till exempel krånglet med Apple (inlägget nedanför).
3. Politik & åsikter i allmänhet
4. Politik & miljön i synnerhet
5. Foto (har dock inte varit så mycket med det på länge)
6. Musik - tips & Youtubeklipp
7. Självrannsakan, bloggar om sex och annat utlämnande om mig själv

eller kanske något helt annat?


Jag funderar alltså på om det är dags att säga hejdå till vissa delar av den här bloggen, kanske ska jag till och med nischa mig ordentligt och sikta in mig på bara en del? Jag vet inte, men jag kanske vet snart.

Kommentarer
Postat av: Du vet vem jag är.

Självrannsakan



och



Åsikter i allmänhet, allt utom miljön i synnerhet

2008-11-18 @ 10:11:55
Postat av: stefan

Vad är det för trångsynt människa som inte vil ha med miljö? Blogga så mycke eller lite du vill och om vad du vill. Det är ju faktiskt din blogg och ingen annnas. Om du vill skiva om dagen gör det, vill du skriva om världssvälten så gör det. Det är mångfalden som är intressant, enligt mig.

Postat av: pernilla

alltså det finns ju så många olika människor därute!En del (som jag) gillar mest det där personliga och vardagliga som man känner igen sig i. Är och har aldrig varit superintresserad av politik, men det är ju JAG. Finns säkert många som verkligen hatar det där personliga och bara vill höra dig babbla miljö och politik :D

så strunta i alla normer och bara gör som du känner för. Man läser det man vill läsa =)

2008-11-18 @ 11:18:26
URL: http://saywhatsername.blogg.se/
Postat av: Alexandra

IPRED-lagen!

2008-11-18 @ 11:43:01
URL: http://bl0ndie.blogg.se/
Postat av: valle

Jag håller egentligen med Stefan, men för min del skulle du kunna ta bort 1 och 2 och inrikta dig på 3-7.

2008-11-18 @ 11:46:06
URL: http://kompromiss.blogspot.com
Postat av: Tommy

Skriv om det du vill, det du tycker är kul och intressant, då blir det bäst. Man kan faktiskt välja att inte läsa de inläggen som inte intresserar en. Så länge jag vet att du skriver intressanta saker, vilket du gör, hindrar inte ett mindre intressant inlägg mig från att komma tillbaka. Så.

2008-11-18 @ 12:35:17
URL: http://dissident.blogg.se/
Postat av: tusensanningar

Antalet inlägg är väl oviktigt, så länge de är välskrivna. Politik, personligt och foto tycker jag är roligast. Många bloggare skriver bara om helt trivala saker, vilket inte kan vara intressant för någon annan än deras närmaste. (Iallafall om de inte är kända:P) Men man får väl tänka över huruvida man bloggar för att få höga besökssiffror och många kommentarer, eller för att ha något att själv läsa senare/"skriva av sig", eller vad syftet är.

2008-11-18 @ 14:58:54
URL: http://tusensanningar.blogg.se/
Postat av: EgoElin

En blandning av alla dom där 7 så har du en komplett blogg ;)

2008-11-18 @ 15:45:07
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag vill att bloggen ska vara en sex-blogg. Inget annat.

2008-11-19 @ 06:24:19
URL: http://reseledarna.blogg.se/
Postat av: Marielle

Ps. jag är mest intresserad av ditt vardagliga dravvel, för annars missar jag ju allt i ditt liv. Jag tycker om att veta om bussen till Karlstad är försenad, jag tycker om att ha koll på min bästa vän även fast hon är på andra sidan jordklotet. Ja, fortsätt som du gör, skit i alla andra.

2008-11-19 @ 06:25:49
URL: http://reseledarna.blogg.se/
Postat av: anna

jag gillar din blogg som den är :) kanske lite tråkigt svar hehe. jag läser allt du skriver även fast jag kanske inte tycker just det är det du är bäst att blogga om. men du är en bra tjej som skriver en bra blogg. ska jag säga något från din lista vad gillar jag mest att du bloggar om är: nr 1,5 och 7. men kör din stil! och bry dig inte så mycket om vad andra tycker. kram!

2008-11-19 @ 21:14:45
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback