Blåbärsglögg och Stockholmsvinter

Igår hittade jag Blossa 08, årets glögg med smak av blåbär, på systembolaget i Karlstad. Jag kunde självklart inte låta bli att köpa den, jag har varit nyfiken på den ett tag nu och sen jag drack glögg i veckan och blev påminnd om hur gott det är kände jag ännu mer att jag ville få testa den här.

Sagt & gjort, jag köpte glöggen, tog med den till Stockholm och bjöd Per och Stefan. Och, vi var rörande överens om att den inte alls var så god som vi hade hoppats. I själva verket smakade den bara alkohol! Den smakade jättestarkt och någonstans i bakgrunden fanns lite glöggsmak, men absolut ingen blåbärssmak! Jag vet inte om just det egentligen gör mig så mycket eftersom jag inte är så förtjust i blåbär, men jag hade ändå önskat att den inte bara skulle smaka sprit!
Nej, det här var inte årets mest lyckade dryck och absolut inte mitt mest lyckade inköp iår. Den var inte särskilt god alls och vi drack inte ens upp den. Faktiskt var alkoholen så genomträngande att det kändes som man blev alldeles uppfylld av den bara man luktade på glöggen.
Nej, absolut inte en dryck jag rekommenderar för dig som vill sitta hemma och jul-mysa, kanske något att supa sig full på, jag vet inte.


I övrigt, ja jag är ju i Stockholm. Just nu sitter jag i Thomas säng, hemma hos Thomas och Stefan i Blåsut. Ikväll ska vi på inflyttningsfest hos Angelica & Elin. Det blir nog mycket folk, många från skolan som ska bli kul att se igen!

Det är vinter i Stockholm, förresten! Sisådär en decimeter snö, det är jättemysigt & härligt. Förmodligen kommer det kastas lite snöbollar ikväll när alkoholen får säga sitt! Snö ja, det känns att det börjar bli vinter och det är jag glad för! Jag gillar som bekant snö väldigt mycket. Och när Per tittade ut förut och sa "det har snöat" tänkte jag att det kanske bara var lite vitt sådär på marken, men icke! Jag tittade ut som hastigast och såg snö på balkongen, men sen när vi faktiskt gick ut blev jag överraskad att det var såpass mycket snö, faktiskt!
Men snö är fint & mysigt.

Ja, snö är fint & mysigt, jag ska på fest ikväll och så vidare. Så mitt humör fortsätter att vara på topp!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Glögg smakar alltid bara sprit! Pratade med mamma igår, hon skulle baka lussekatter och vörtbröd... Fy, vad gott! Hon berättade också att det var 10 minusgrader hemma. Buuuurrr!





MEN, kan inte låta bli att skratta åt din slutplädering ang. glöggen. "Kanske något för dig som vill supa dig full, nej jag vet inte." Haha.

Postat av: mamma

Snö i Stockholm är bara fint när den är ny. Alldeles för fort blir den gråbrun, smutsig och slaskig. Jag vet ju att du är i mina hemtrakter - Hagsätra - alldeles intill Rågsved där jag växte upp. På den tiden åkte vi mycket skidor runt sjön Magelungen. Varm choklad och ostsmörgås i Fagersjö friluftsgård. Det var tider!

2008-11-23 @ 11:25:35
Postat av: mikaelf

Spana efter Muddus blåbärsglögg (alkoholfri, från lappland där "blåbärna" finns ^^) nästa gång. Spetsas efter behag, så du kan få den precis som du vill :)

2008-11-23 @ 11:42:52
URL: http://mikaelf.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback