uppdatering

Idag är det en vecka sedan jag senast skrev blogg, jag har tröttnat. Jag har ägnat säkert två timmar åt att läsa andra bloggar, jag måste ta igen det jag missat. Jag vet inte varför, men det är nästan som en tvångstanke.
Jag tror att jag behöver ha lite med kvalitetstid med mig själv, vara ensam lite mer, hinna ikapp, tänka, ta det lugnt. Jag är dålig på sånt, jag är så otroligt social att jag inte kan gå ifrån, jag kan inte låta bli att umgås, jag är alltid på allt som händer och jag vill alltid vara med. När jag var liten var min standardfras "jag med", mina föräldrar blev galna på mitt "jag med"-ande, jag skulle alltid vara med överallt. Och det sitter kvar, jag är fortfarande så. Men jag hoppas att folk runt mig inte blir galna på det längre, är det så?

Vi har varit i Vemdalen, 18 Ålsta-elever for dit för skid- /snowdoardåkning & roligt umgänge. Vi drack alkohol, framför allt rödvin, så det stod härliga till! Många av oss hookade en hel del, många av oss var fulla och glada och alla hade otroligt skoj. Vi fotade rail jam- & big jumptävlingarna (
moeller.bilddagboken.se) och det var otroligt roligt! Det är så hemskt kul att vara ute och fota på det sättet.

I övrigt: om en vecka fyller jag 20 år, helgen efter är det "Glacialen", då kommer min familj och hälsar på mig, snart därefter åker jag till Tyskland i nästan en vecka och sen är det praktik i tre veckor. Därpå är det två veckors lov och det innebär att jag har fem veckor hemma i Värmland, det kan nog vara bra, men jag kommer sakna Fränsta, Ålsta och alla här något enormt!


För övrigt: jag läste Johannas blogg (upprymd.blogg.se) idag. Hon skrev om den gamla goda tiden när vi hängde på Lunarstorm dagarna i ända, och även om jag inte är ett dugg sugen på Lunarstorm längre så saknar jag det lite. Det där sociala, hur nära & bra vänner vi var ("vi" är främst jag, Pelle, Stefan & Johanna), det var härligt och man var alltid lika glad när de var online. Härliga tider!
Fast jag måste säga att jag verkligen gillar nuet. Vemdalen var ju alldeles underbart, Fränsta är nåt av det bästa som hänt i mitt liv (eller i alla fall Ålsta). Jag gillar läget.

Men jag måste säga att jag saknar de där hemma. Marielle saknar jag konstant och har gjort länge, men alla andra också! Min bror ringde nyss - det är sällan jag pratar med honom, varför? Min bror är bäst & jag är glad att hela min familj ska komma hit snart! Jag vill visa dem allt, hur jag har det och sådär. Det ska bli fint. Lite synd att det är just när det är Glacialen, även om det är skoj att det händer något, men jag vill liksom ha dem för mig själv. Jag vill inte att det ska vara så hemskt mycket annat folk här då.
Men det kommer bli fint.

Jag har mycket att se fram emot & jag är lycklig.

Kommentarer
Postat av: Fadern

Det är nog bra att det är Glacialen när vi kommer. Även om du längtar efter oss, så brukar du i alla fall efter en kvart tillsammans med oss, se dig om efter något annat att göra. Nu har du ju Glacialen att skylla på. Ser fram emot att träffa dig, åtminstone en kvart, sen funderar jag väl på vad jag ska hitta på nu då. Ibland känner jag igen mig i dig!
Kul att du är lycklig. Jag skulle vilja påstå så här; Bara den som verkligen är värd att vara lycklig, kan också vara lycklig fullt ut. Det tror jag du kan.

2008-01-26 @ 20:22:10
Postat av: pelle

Ja, Lunartiden var något extra, det var den!

2008-01-26 @ 21:20:27
Postat av: Patrik

Håkan till Siesta! Det var fan på tiden.

Postat av: Johanna

Ja, det var tider det :) Jag såg att du fyller år imorgon? :D stämmer det? grattis i förskott iallafalla :D kram!

2008-02-01 @ 21:32:38
Postat av: Mera Pappa

I dag är dagen då navelsträngen är fullständigt avklippt? Men; jag lovar, du får vara med oss ändå!!

2008-02-02 @ 20:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback