Var tog vintern vägen?

För inte så länge sedan var Värmland vitt, i alla fall min del av Värmland. Det var snö överallt och det var riktigt härligt.
Men nu har det regnat, i flera dagar, den där decimetern (eller mer) snö som låg i någon vecka eller så är totalt borta, inte en vit flinga utanför fönstret längre!

Om 5 dagar är det jul, jag trodde att jag kanske skulle få en vit jul iår, men nu vågar jag inte längre hoppas. Hur stor är chansen att någon av dessa fem dagar bjuder på snö? Jag vet inte, men det känns inte som man ska tro på det.

Dock, önskar jag att jag kunde tro på Bondepraktikan, som säger:
"Om Anders slaskar braskar julen,
om Anders braskar slaskar julen."
Andersdagen är 30 November och den dagen var det faktiskt väldigt slaskigt. De senaste åren har Anders braskat och då även julen slaskat, så jag vill verkligen att Bondepraktikan ska ha rätt även iår.

Vad tror ni? Ska man lita på Bondepraktikan? Ska man våga hoppas på att det kommer snö till jul eller är det lika bra att ge upp direkt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback