Hemma i vems hem?

Idag känner jag mig otroligt obekväm i mitt eget hem, min bror har bjudit hem miljöpartister som kokar linssoppa i mitt kök. Själv känner jag mig mest malplacerad om jag ens visar mig i köket. Det känns konstigt, för det mesta är det jag som tar hem folk och sådär. Och för det mesta är det jag som lagar mat åt dem jag tar hem, i det här fallet är det tvärtom, det känns som min brors vänner har varit här hur många gånger som helst.
Själv vet jag varken in eller ut, bak eller fram, jag har gått in där några gånger men säger inte så mycket och när de utbytt några fraser med varandra känner jag mig helt obefintlig, och drar mig lika snabbt tillbaka till soffan och datorn.
Tyvärr är internet väldigt tråkigt ikväll, väldigt få människor är intresserade av att prata med mig och det gör på något sätt det hela ännu värre. Jag skulle gärna gå in och sätta mig vid bordet och prata med dem, men de känner varandra och har en gemensam utgångspunkt - de är medlemmar i Grön Ungdom och har samlats här för att vara sociala och laga mat tillsammans. Själv hör jag inte in nånstans i det där, visst röstade jag på Miljöpartiet i riksdagsvalet i höstas och jag tror att jag delar en hel del åsikter med dem, men jag är ändå inte en av dem. Och framförallt är jag inte med i deras matlagargäng. I vilket fall som helst så är de nu här, hemma i mitt hem, och jag är här också, så varför inte bara göra det bästa av situationen och börja prata lite med dem? Ja, det är väl samma gamla vanliga, man är lite blyg och känner man sig lite obekväm är det väldigt svårt, helt enkelt.

I vilket fall som helst så hoppas jag att de bjuder mig på linssoppa och scones och blåbärspaj, då blir jag glad, må ni tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback