Tips på doppresent?


Random unge i dopklänning.

Så har jag bestämt mig för att gå på dop. Mitt livs första dop (jag är ju inte ens döpt själv!) och jag har till och med osat. Nu återstår framför allt ett frågetecken: PRESENT! Vad ger man en lagom avläsen släkting i doppresent? Det enda som kommer upp i mitt huvud är smycken, men det känns lite lamt och dessutom som att hon är lite för avlägsen för det. Mamma tyckte att jag kunde ge en bok, nån som förvisso är rätt intressant, men det känns väldigt fel (och trist). Ehm, jag har ingen aning alls!

Snälla, ge mig förslag på bra doppresent till en flicka som är min tremänning!

Kommentarer
Postat av: maria

Ok, been there done that. :) Klassikerna i smyckesbutikerna som jag brukar köra med är dom där fina fotoalbumen med "silverpärmar", brukar kosta runt en hundring men ungen brukar också få ca fem stycken såna... (spara kvitto). Finns även små söta par-askar i "silver" (tenn? whatever) för "min första tand" och "min första hårlock", de kostar väl mellan en och två hundringar också och brukar inte vara fullt så poppis som present. varning för att de KAN ha comtemporary sans som teckensnitt på skriften.



annars är en (något finare) barnbok en helt ok gåva enligt magdalena ribbing :) när jag var på tvillingdop köpte jag dock en vanlig Spöket Laban-bok till den ena - och ett Laban-mjukisdjur (fingerdocka?) till den andra.

2010-05-21 @ 12:36:12
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

så mysigt med dop :)

Postat av: Johanna

sv: Tack så himla mycket! Nej, det visste jag inte, men jag skulle gärna bo där, haha. Tror du folket där är lyckligare? ;P

2010-05-21 @ 13:51:29
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/
Postat av: Ida

Inte smycken Lena, det kommer hon få hur mycket som helst ändå. Samma sak med såna dära sparbössor mm.

Men det är svårt att veta vad man ska köpa.



Leksaker brukar uppskattas, fast de har dom ju inte användning av på ett tag iofs.

När Eira döptes beställde jag sängkläder med hennes namn och födelsenummer på. Plus nån gipsgrej som man kan göra fot/handavtryck i.

Albin åt Marika fick ett äppelträd han som de planterat i trädgården :)

2010-05-21 @ 15:15:33
URL: http://aidala.soclog.se
Postat av: Tobias

haft en bra dag trots regnet? :D

2010-05-21 @ 19:09:47
URL: http://grymtroligperson.se/
Postat av: Himmel unt Pannkaka!

Sist jag var på ett dop så köpte jag en mjukdjurshund på IKEA, den som ser ut som en Golden Retriever. Den har tydligen varit mycket uppskattad av barnet ifråga!

2010-05-21 @ 19:29:49
URL: http://himmeluntpannkaka.blogspot.com
Postat av: Linnea

Vad roligt att du gillar bilderna :) Fortsätt kika in. Och du, jag blir ju lika glad av att läsa kommentarer :D

Doppresent? Ett träd är faktiskt en rolig ide, iaf om familjen har trädgård.

2010-05-21 @ 22:06:56
URL: http://ronstrom.blogg.se/
Postat av: anna

Någon fin bok, det vet jag uppskattas :)

2010-05-23 @ 12:55:05
URL: http://rushmore.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback