Rally i Värmlandsskogarna

Bild 1: Fotad av Håkan Strandman, lånad härifrån. Bild 2: Ingen aning, googlehjälp.

 

Det är rally i skogarna, helt plötsligt älskar alla vintern (fast önskar att det hade töat lite och sen fryst på så det inte skulle bli så uppkört så fort som ren snö blir) och helt plötsligt är mina hoods fulla av ännu fullare norrmän. Okej, det är nog inte bara norrmännen som är fulla, men ändå. Fort går det, mycket trafik är det här runtom och hej och hå vad det går. Förra året var enda året i mitt liv (såvitt jag kan minnas i alla fall) som det inte varit rally och trots det har jag aldrig varit och kollat på det. Dock hade det varit ganska roligt att åka och kolla på söndag (men jag åker ju till Tyskland då) när de ska köra nerför slalombacken och avsluta med ett hopp där bilarna beräknas vara i luften ca 45 meter, det hade allt varit något det!

 

Nu snackar vi alltså inget fjantrally utan det här är VM. Svenska Rallyt bjuder på miljövidrigt nöje och det är sannerligen årets event i kommunen. Det är det ju, förstås, varje år (eller ja, varannat nu för tiden). 220 knyck och hej och hå vad det går, nu ska vi ut och bränna däck i Värmlandsskogarna!

 

Vad säger ni? Är rally skoj?


Kommentarer
Postat av: anna

just ja du åker imorrn, blir ni borta länge? :)

Postat av: anna

ah okej vad kul! skönt att komma bort lite :)

2010-02-13 @ 12:13:22
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

ey går inte att kommentera senaste inlägget, dumma blogg.se!

2010-02-13 @ 12:48:15
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback