Allt jag gillar upphör, passa dig jag gillar dig!



Det är action i byn idag, det brann hos grannarna och brandbilarna kom. Jag låg i buskarna och fotade. Eller nja, jag gick bara ner till vägen och skvallrade lite, sådär som man gör på landet. De hade eldat gräs och det hade spridit sig lite för mycket och börjat brinna i träden runtom. Så då kom det två brandbilar och räddade byn. Ehm, ja. Jag gick aldrig närmre än att jag såg lite rök, därav bildfattigheten. Däremot vände jag mig uppåt efter och såg en blå och fin himmel och blev alldeles glad.

Nu har jag dessutom gjort min bonddotterliga plikt och varit ute och kört lite traktor när det skulle dras plast över några tunnlar. Men sen kom blåsten och tog plasten och vi gick in. Det är exakt så spännande mitt liv kan bli för närvarande.

Kommentarer
Postat av: Valdemar

Var brann det?

Postat av: Linda

hehe vad rolig du är...=)

Okej där ser man, hur går det att ha funnit kärleken i Uganda då? Är det ngn som jobbar där eller är det en uganda invånare?

2010-04-24 @ 18:08:23
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Rosita

Traktor är kul! haha :)

2010-04-24 @ 20:02:01
URL: http://fewlix.blogg.se/
Postat av: kolbjörn

Fantastiskt kul att det inte bara är gunne som startar eldsvådor i byn :-P

2010-04-24 @ 22:39:46
Postat av: Ella

Exakt samma sak hände hos oss idag! Inte HOS oss, men lite utanför området där jag bor. Freaky. Och osmart att inte hålla koll på elden.

2010-04-25 @ 14:40:50
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback