Oh Uganda! May God uphold thee, we lay our future in thy hand






Jag måste erkänna att jag är galet trött på alla dessa bilder från skolan, så förmodligen blir det annat nästa gång. Här är i alla fall ett gäng bilder på några söta barn.

Vi har lämnat skolan nu, efter en månad i Masaka har vi åkt vidare till Kampala, Ugandas huvudstad. Det är skönt med lite civilisation, att hänga med andra som är ute och reser och sådär. Vi bor på ett backpackerhotell där det är en himla massa folk och jag kan lova att baren på det här stället går bra. Om man jämför tiden i Masaka med de senaste två dagarna så är det otroliga kontraster, vi har druckit fler öl på två dagar än vi gjort senaste månaden. Vi hänger med ett gäng britter, några kanadensare och lite löst folk, knappt några kände varandra innan, men det är otroligt trevligt!
Dock måste jag säga att det känns lite som att vara på festival, helt plötsligt är jag sjutton igen och tillbaka på Hultsfred. Med massa tält överallt, pallra sig upp på morgonen och dra på sig första bästa för att gå på toa, med folk överallt, mer eller mindre fulla vilka tider på dygnet som helst och alla hänger tillsammans utan att känna varandra alls. Ni vet känslan va?

Okej, kort sagt så har vi det riktigt skoj, vi stannar här över helgen och på måndag åker vi antagligen ut till några öar i Victoriasjön.


Rubriken är första raderna i Ugandas nationalsång.

Kommentarer
Postat av: Rosita

Sv: Lena, det är lite upp och ner, men det är det alltid här så det är lugnt :)

Snön kom förra veckan och mer kom nu i veckan men nu har det tinat bort tyvärr, hoppas att det kommer mer snö snart :)



Det låter som ni har det väldigt bra där! Vad härligt :)

Postat av: Marica

Ja vet att Kari redan har varnat dig, men du vet ju att du har två oroliga morsor. Mycket öl, löst folk och lite si och så är kul, men håll i saker som ni är rädda om. Det vore synd om du blev av med kameran, passet, pengarna eller biljetten hem...

Hoppas att ni har riktigt kul, och att ni gillar öarna i Lake Victoria.

2009-10-16 @ 18:51:06
Postat av: Lilla Fröken

Ja klart du tröttnar på den maten om du äter den ofta. Men gröt är ju mättande så då måste ju den där grötliknande maten också vara det. Kan tänka mig att du saknar en del svensk mat. :) Vad lustigt att det känns som om du är på festival. Men det verkar roligt. Hoppas du även skriver om besöket till Victoriasjön. :)



Med mig är det bara bra. :)

2009-10-16 @ 23:33:55
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: valle

Känner igen mig lite från när jag var i Sydney. Backpackers finns visst överallt. Det tråkiga är bara att det lätt blir så att man bara hänger med dem och inte med de som bor i landet.

Hoppas ni har det riktigt bra.

2009-10-17 @ 13:11:04
URL: http://kompromiss.blogspot.com
Postat av: emma härnqvist/perfektion

Autosvar: Hej. Nu har jag just bekräftat min bloggpaus.. En kort förklaring har klåpats ihop inne hos mig. Men: På återseende.



Anledningen till att du har fått detta meddelande är att vi tidigare har haft kontakt via min blogg.

2009-10-18 @ 15:23:58
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Olle

Jo morsorna varnar ju framförallt. Men jag frågar mig mest om du blivit religiös på kuppen? Visst Ugandas nationalsång, men anar jag inte ett litet religiöst patos när den citeras, med dess anspelningar. Det oroar mig betydligt mer än ölhävandet.

2009-10-20 @ 19:48:39
Postat av: Sara

vilka fina bilder!

2009-11-03 @ 18:46:25
URL: http://lizeii.blogg.se/
Postat av: ROXANNE

gud så fina bilder! och låter verkligen som ni har det kanoners, jag vill också uppleva :)

hur skall det bli att komma hem sen då? är ju inte så himla långt kvar :>

2009-11-07 @ 09:13:13
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback