På promenad med kameran

Det har varit otroligt fint väder idag, jag var ute på en promenad. Det var tungt att pulsa i snön och det blev verkligen varmt med vinterjackan i solen. Jag promenerade ner till älven, bland annat. Det var en jättetrevlig promenad och som sällskap hade jag kameran.

Jag vet att ni har sett den här vyn många gånger, så jag tänkte att ni skulle få se en bild från motsatt håll. Här ovanför ser ni alltså vår gård nerifrån åkrarna. Huset längst till höger är min extrafamiljs bostadshus, näst längst till höger är kontoret där jag jobbar om dagarna. Nedanför ser ni växthusen, det stora till höger är där vi har tomaterna.


Här ovanför är uppe på gårdsplanen, ungefär i mitten ser ni vårt bostadshus, lite till höger (halvt bakom granhäcken) finns hyddan som är ett mellanting mellan ett traditionellt lusthus, en gammaldags stuga (med gräs på taket) och en afrikansk hydda. Till vänser är garage och verkstad.



I övrigt har jag bara en sak att tillägga och det är att ni borde kolla in det här. Fråga inte varför, för det förstår jag knappt själv. Men vill ni ändå veta det så klicka här.

Kommentarer
Postat av: Carita

åh, vackra foton

Postat av: Lilla Fröken

Vad härligt med en fotopromenad. Jag drömmer om att en dag ha ett hus med ett litet växthus bredvid. :)

2009-03-16 @ 16:25:51
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: anna

åh ja, det var så underbart väder igår. jag och Marcus var ute på en långpromenad och fotade lite. saknade så en systemkamera då.

2009-03-16 @ 20:43:53
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback