Dagens dilemma

Min besatthet av Bloglovin' har en hel del att göra med att jag inte vill missa något. Jag vill alltid vara där allt händer, jag vill alltid ha koll, jag vill aldrig missa något och jag vill framför allt vara med.
När jag var liten gick jag under smeknamnet "jag med", för så fort någon skulle göra något, åka någonstans eller så, sa jag "jag med!". Jag skulle alltid med, om det så bara handlade om att åka och handla.

Men ju mer tid som går och ju större jag blir måste jag hela tiden inse att jag inte kan vara med på allt, att jag måste välja ibland, att jag inte kan göra allt jag vill. Det är en hemsk insikt och det är lika jobbigt varje gång jag måste välja. Och nu måste jag göra det igen.

Min bästa vän kommer hem efter bortåt ett halvår borta den 24e och åker igen den 30e. Det innebär att hon är hemma ungefär fem dagar. Det innebär att dessa fem dagar kommer hon spela en väldigt stor roll i mitt liv. Nu är det dock så att fredagen den 27e ska jag på konsert, det köpte jag biljett till innan jag visste att hon skulle komma hem. Det innebär att den kvällen går bort - vi roa oss på varsitt håll. Visst, det funkar, vi har ju lördagen! Men nu ska Julia ha inflyttningsfest den 28e och oj vad gärna jag vill gå på den! Det är väl egentligen inte heller något problem - om Julia inte hade bott i Örebro, jag kan ju inte åka iväg när Marielle är hemma, den enda helgkvällen vi har tillsammans - för första gången på evigheter.

Alltså, jag måste inse att jag kommer missa Julias inflyttningsfest, de enda chanserna som finns till att inte göra det är:
1. att lyckas övertala Marielle att åka till Örebro, men varför skulle hon vilja göra det den enda helgen hon har hemma?
2. att skippa att gå på konserten, men det vore roligt att göra det och jag har redan biljetten - så det är bortslösade pengar
3. att inte, ve & fasa, gå ut tillsammans med Marielle under de här dagarna, men det är totalt otänkbart!
Det låter som det inte blir någon inflyttningsfest hos Julia den här gången för min del, tyvärr.

Kommentarer
Postat av: valle

Du kan ju försöka sälja Hives-biljetten också... Fast jag skulle tycka att det vore roligt att gå på konsert med dig.

Postat av: Linda

Hej hej!

Allt bra ikväll?

2009-03-11 @ 19:48:56
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: anna

vart spelar the hives!?

åh, vilken jobbig sits du är i. men jag tycker du gör rätt i att gå på konseren (speciellt om det är hives hehe) sen vara hemma och ha en myskväll med marielle på lördagen. men det är ju bara du som kan bestämma. men jobbigt att behöva välja, hoppas alla har förståelse.

2009-03-11 @ 20:14:35
URL: http://annus.blogg.se/
Postat av: julia

Lena, som Julia the awesome så känner jag att min röst väger mest! (hehe). Snacka med Marielle om möjligheten att åka till Örebro, och jag förstår ju helt om hon inte vill det (jag skulle nog inte vilja åka till karlstad om det var omvänt) så skit i mig. Vi kan dra ihop ngt i Stockholm igen snart! Eller varför inte i Munkfors? Kristina är ju ledig en vecka och då kan hon och jag komma och hälsa på dig? Det blir kung oavsett, i promise.

2009-03-11 @ 21:50:09
URL: http://evakuera.blogg.se/
Postat av: Linda

bra :)

Men börjar bli lite trött nu!

vad gör du?

2009-03-11 @ 22:10:53
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Haha vad söt du är och vilka dilemman.... Ja' me' :)

2009-03-11 @ 22:30:10
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: yasmiina

tack gumman ! :)

diggar bilden jag me lite ;p

2009-03-11 @ 22:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback