Familjelördag och pralinasksbekymmer

Idag är det familjelördag, vi ska åka ner till stan hela familjen, gå på Sommarlagret och titta på möbler till vinterträdgården, gå på bio och sen ta med mormor ut på middag, det ska blir trevligt!

Jag åt fukost nyss, tillsammans med pappa som åt lunch, han uppmärksammade att "någon" (mamma, såklart - ingen annan skulle våga) öppnat en pralinask från jul. Pappa ville ha en pralin, men av princip skulle han ta en godis från undre lagret och inte från det övre som inte var uppätet. Vi diskuterade det där med att äta från undre lagret, pappa säger att han gör det bara för att, jag sa att jag är den som bjuder bort dem som är kvar som jag inte tycker om för att själv kunna äta från undre (spelande generös).
Vilken metod använder du när du vill äta från undre lagret i pralinasken?

Sen upptäckte jag, såklart, att pappa dessutom tagit en från undre lagret som fanns kvar på övre, så jag la ner den och undre lagret är åter komplett!

Kommentarer
Postat av: johanna (upprymd)

min metod för att få äta från det undre lagret är att äta upp det som finns kvar på det övre. haha. det är den glupska varianten.

2009-01-03 @ 13:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback