Att döden ska komma i par är för mig en gåta.

Jag var i Hagfors och träffade Emelie idag, det var trevligt, men på vägen till Hagfors, tänkte jag på hur sällan jag åket den vägen nu för tiden (jag har i och för sig aldrig åkt den ofta, men det känns som det var mer förr). När jag kom till Råda insåg jag att sist jag åkt den vägen var till begravningen i december.

Det känns som mitt liv kantas av döden, var jag än vänder mig möts jag av död.
Pelle kommenterade mitt inlägg om folk som dött med att död ofta kommer flera på en gång, och jag tror att det är sant. Han menade dock att det kommer tre och tre, jag skulle säga två och två. Nu, den här veckan, har Elsa och Ber dött. När mormors man, Uddo, dog var det alldeles nästan samtidigt som Kolbjörns farfar. Min farfar och Kolbjörns mormor dog med bara ett dygn mellan.

Har ni också upplevt att det är så? Varför tror ni att död ofta kommer i par, eller tretal?

Kommentarer
Postat av: julia

jag vet inte, men att det är flera samtidigt stämmer ju. under sista halvan av 2007 dog ju fredrik, tina och fuat i min bekantskapskrets, det är läskigt. vad som är läskigare är att tänk om nån i min närhet skulle dö nu, då vet jag att det kommer bli fler som kommer gå bort, men vilka?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback