All I want for christmas is you


(bilden har jag snott på internet, jag vet inte ens var)

Säkert fem gånger så mycket tid som jag ägnar åt att häfta ihop papper ägnar jag åt att bråka med min häftapparat. Den fungerar inte alls som den ska och ungefär två av tre häftklamrar (heter de så?) går till spillo då jag måste slänga bort dem. Det är otroligt irriterande, tidsödande och resursslösande. Det är ju länge till jul, då har jag hunnit sluta jobbet och behöver inte bry mig mer, men om 1½ vecka fyller jag år, så istället för julklapp önskar jag mig en häftapparat i födelsedagspresent. (Hör ni det, ni där på jobbet?)


I övrigt, många reagerade på det jag skrev tidigare idag om Obama och sa att det är bra att det står mycket i tidningarna och sådär. Jag menade inte att jag inte tycker att det ska skrivas om det, det är en jättestor grej, så självklart är det en intressant nyhet och mycket nyhetsvärde i det. Men det är just det där med nyhetsvärde, det är nyhetsvärde i att skriva om hand politik, vad som kommer hända och liknande saker. Men det är inte nyhetsvärde i att skriva om Chicago, hur hyllad han är i sin hemstad och om bagerier där han ätit. Det är inte heller vidare mycket nyhetsvärde i hans familj eller sådär, visst bör det väl nämnas, men det känns ändå som man inte måste ha 10 sidor Obama om dagen. Jag vill faktiskt läsa lite andra nyheter också!
Okej, jag hycklar bara, hur ofta läser jag egentligen tidningen? Det är väldigt sällan, men ändå.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Svar: Absolut :)

Postat av: Josiee

cool:)

2009-01-21 @ 21:12:03
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Emma

hahaha, hoppas du får en sån där häftapparat då, den var söt!



Jag är så mättad på obama att jag knappt orkar skriva en kommentar om hur mättad jag är, så jag säger så här: Jag håller med!

2009-01-21 @ 22:47:15
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: stefan

Men det är ändå skoj med ny president, omväxling förnöjer dock:)

2009-01-22 @ 07:27:16
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: Philip

Cool häftapparat...! :P

2009-01-25 @ 22:14:04
URL: http://philipalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback