Tack & hej Sverige. Tack & hej vett, sans och vettiga värderingar!


Bild/Illustration stulen från
DN.se

Nu har alltså Pirate Bay olagligförklarats och männen bakom har dömts till ett års fängelse vardera och 30 miljoner kronor i skadestånd. Välkommen till Sverige! Välkommen till landet där det är viktigare att skydda upphovsrätten, göra de som tjänar pengar på musikbranshen rikare och gemene man fattigare och räddare. Välkommen till Sverige där man inte längre bryr sig om vad folket tycker och där man tycker att det är värre med fildelning än med våldsbrott och fula gubbar.

Nej, nu ser jag, mer än någonsin, fram emot att lämna Sverige för ett tag, jag vill inte vänta till Uganda i september utan åker gärna vart som helst när som helst med start tredje maj. Med ett uppehåll i Sverige under juli kan jag spendera resten av tiden var som helst, jag är nöjd med något som inte är det här. Någon som följer med?


Läs mer om domen här.


För Piratpartiets syn på det hela, läs här.




Kommentarer
Postat av: Olle

Det var väl att göra det lite väl lätt för sig?

Skydda upphovsrätten för dem som tjänar multum på den? Knappast!

Men;

-Vart tar de vägen som gjort en låt, en text?

Den väsentliga frågan måste vara; hur kan SKAPARNA få något ut av sin kreativitet, utan att multisarna skor sig? Och utan att fildelarna slipper pröjsa multisdrakarna?

Vem har något emot att betala om pengarna hamnar i rätt ficka?

Knäck den nöten, så får du ett Nobelpris!

2009-04-20 @ 23:22:37
Postat av: Kalle

det är så jäkla rätt, vem vill jobba gratis? jag hade inte jobbat utan lön. det är bara att man snor åt sig ändå. min o alla värderingar har blivit skev. jävla nät.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback