Vuxen värre!

(Glöm inte att delta i min tävling, tipsa mig om skivor och vinn en egen!)

Idag ringde de från SPP till jobbet, de ville prata med mig om papper som jag (fast jag hade knappt sett papprena, det var fru ekonomiansvarig som skött det) skickat in till dem. De skulle diskutera pensionssparande, hur jag vill spara och om jag vill ha något återbetalningsskydd (om jag dör ska min make/maka eller barn få pengarna jag sparat) jag har ju varken barn eller make/maka så därför får jag istället tjäna pengar på andra som dör och som inte heller har såna! Dessutom ska jag pensionsspara i fonder, bara för att jag är tuff som bara den.
Fattar ni hur många vuxenpoäng jag tjänat idag? Det är rätt galet, måste jag säga! Dock har jag ingen aning om hur det här fungerar, vad som händer när jag slutar jobba och sånt, men det är säkert bra. Jag ska bara komma ihåg att anmäla om jag gifter mig eller skaffar barn, och det borde jag väl kunna klara?

Kommentarer
Postat av: pelle

Man kan inte börja tidigt nog att spara tills man blir 65 ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback