Tristess

Det här är min första hela kväll hemma den här veckan, första kvällen hemma sen jag började jobba. Jag har tråkigt, jag fördriver tid men har redan läst typ 10 gånger så många bloggar som jag brukar orka på en dag. Jag har lagt till galet många som jag "prenumererar" på i bloggkoll, undrar om jag kommer orka eller om det bara är stundens hetta..

För övrigt kan jag berätta att jag aldrig kör så lagligt som när jag har "cruisern" på. Man har ju knappast samvete att ställa in bilen på att automatiskt köra för fort! Och det blir ju inte att man "råkar" köra lite fortare och fortare eller så. Det är inte heller som att man omedvetet trycker lite extra på gasen för att man har en bil bakom sig. Dessutom bromsar jag mycket mindre och det blir ju en galet jämn hastighet, miljövänligt som tusan! Jag gillar funktionen! Nu fattas det bara att kombinera det med automatisk växellåda så är bilen fulländad (synd att en bil jag kör ibland har det ena och en annan det andra)!
Något annat som jag tycker skulle vara rätt nice vore om man la in nån slags magnetism eller något i färgen på kanten av vägen (jag minns inte vad linjerna heter, vafan), då kunde man ha en sensor i bilen som kände hur långt det var till vägkanten och alltid låg en viss bit ifrån kanten. Då behövde man inte styra heller, härligt va? Jag skulle vilja ha en bil som går av sig själv, haha! Fast egentligen tycker jag ju om att köra bil, jag är bara rätt lat..
Förresten, det var ju inte det det handlade om utan om laglydighet! Något annat som får mig att köra som man bör är när jag ligger bakom en annan bil, jag älskar att ligga bakom andra bilar (är det något fel på mig?), det är roligare, att ha någon att följa efter, att ha någon att mäta avståndet till (jag räknar jätteofta sekunderna), att ha någon att störa med lyktorna i backspegeln när det är mörkt. Men å andra sidan hatar jag att ha bilar bakom mig, det är jättejobbigt, antingen gasar jag massor, som om jag ville köra från dem, eller så kör jag långsamt, som för att få dem att köra om.
Igår när jag & pappa åkte hem från Karlstad körde jag både med cruisern och låg bakom en annan bil. Jag & pappa hade gissningslek om vart billen skulle, eller rättare sagt var den skulle svänga av. Ingen av oss hade rätt, pappa gissade på Deje och jag på Ransäter. Men den låg framför oss ända till Munkfors och svängde av mot Munkerud/Sunne, vid Statiol. Alltså kom ju jag i alla fall närmast (vilket jag glatt påpekade för pappa att jag skulle göra var den än skulle när vi hade åkt förbo Ransäter).
För övrigt kan jag ju passa på att be om ursäkt till bilen vi låg bakom igår, den mörka Mercedes som svängde av riksväg 62 vid Statiol i Munkfors klockan 21.20 (prick!), anledningen till att vi låg där och tryckte bakom dig igår var ju den att vi gissade på vart du skulle. Jag hade ju inte kunnat köra om, då hade vi aldrig fått veta vem som vann! Så jag hoppas att lyktorna i backspegeln inte störde dig allt för mycket (själv hatar jag sånt)!


Nu ska jag gå och se på Idol för att fördriva lite tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback