Helgen - Söndag på Gröna Lund

På lördagen berättade Per att the Hives skulle spela på Gröna Lund på söndagen och frågade om jag ville följa med. Självklart, sa jag som inte hade några planer alls! Sagt och gjort, jag & Per träffades på söndagen och begav oss till Grönan. Vi tog tillfället i akt och åkte en hel del också, skoj vare! Jag som inte åkt en karusell på jättelänge var glad som bara den! Vi åkte nog allt roligt man kunde åka, Gröna Lund ärju inte riktigt som Liseberg - där det finns hur mycket som helst! haha! Sen drack vi lite öl och åt varsin räkmacka, gott var det!

Anledningen till konserten var att Gröna Lund fyllde 125 år, så det firades rejält. Konserten var någon slags överraskningskonsert, men jag vet inte hur länge det varit officiellt att det var Hives som skulle spela.
Konserten var galet bra, det var världens röj och riktig rock, minsann! Jag såg Hives senast 2005, och det var ju ett tag sedan. Då på Hultsfred och då var jag inte så väldigt intresserad av dem, egentligen. Men nu var det galet bra! Galet skoj! Folk var på topp och jag har aldrig varit med om bättre publik än på Gröna Lund (var samma sak när Håkan spelade för två år sedan)! Visst var det lite väl mycket ibland, men jag var nöjd och glad och kunde skriva upp ännu en konsert från helgen på listan över mina 5 bästa konserter!

När konserten var slut blev det fyrverkerier i massor! Jag älskar fyrverkerier!
Därefter följde jag med Per till Hagsätra och hälsade på Elin & Angelica. Det var jättetrevligt och roligt att se hur de bor.. Kul att träffa dem också eftersom de inte kommer i helgen! På plats fanns även Tommy, men han drog efter bara en kram och ett "hej"..

Skoj helg med massa bra musik och otroligt många fina människor!

Kommentarer
Postat av: anna

åh! var dom bra?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback