Helgen - Lördag på Popaganda

På lördagen var jag rätt bakis, men mest huvudvärk.. Jag gick upp och satte mig på tåget och halvsov hela vägen. En timme innan jag var i Stockholm ringde Stefan och jag piggnade till, han pratade om att ses och sådär och jag blev pepp. Pepp på att träffa alla och pepp på Popaganda. Men mest av allt pepp på att se Bob Hund!

När jag kom till Stockholm åkte jag till lägenheten och dumpade mina grejer, träffade Valdemar och drog tillsammans med honom till festivalen. Vi kom dit lagom för att se Florence Valentin, som gjorde en bra spelning. Därefter träffade vi Niklas + flickvän & kompis, såg på Joel Alme tillsammans med dem, även det var riktigt bra! Sen drog vi för att äta. McD, och därefter tillbaka för att titta på konstsim! Det var inte så häftigt som jag hade trott, men visst var det rätt snyggt.. Sen ville jag ha öl, men det var jag visst ensam om, övriga ville se Radio Dept., men jag var inte jättesugen så jag satt kvar och hängde på sim-läktaren. Efter ett tag ringde Stefan och då var de på g. Jag träffade dem (Stefan, Thomas & kompisar) och vi såg på Laakso tillsammans. Det var också skoj, bra spelning! De andra hade intagit bra mycket mer alkohol än mig (som var helt nykter vid det här tillfället), så de var också lite mer röjiga. När de spelat klart ringde Stefan till Per som var i öltältet, jag var inte sen att joina. Därefter hängde jag med Per resten av kvällen, vi var i öltältet, åt mat och sen såg vi Familjen. Familjen var också bra, men lite småtråkiga faktiskt.

Efter Familjen blev det dock dags för kvällens höjdpunkt: Bob Hund! Det var galet mycket folk och galet röj! Jag hade superskoj och det är absolut en av de bästa konserterna jag varit på! Hur bra som helst! Jag hade skyhöga förväntningar och nog blev jag glad, så här finns inget att klaga på! Bäst var, utan tvekan, Allt på ett kort och En som stretar emot. De spelade två nya låtar, som även de var riktigt bra, men i övrigt var det bara gamla godingar! Härligt som bara den! Fart på publiken och total lycka!

När Bob Hund var slut var även Popaganda slut, jag & Per tänkte kolla vad grabbarna Forsberg med bihang hade för sig, Per ringde till Stefans mobil och där svarade en tjej som sa att mobilen var inlämnad i informationen. Vi gick dit och hämtade den och sen traskade vi vidare för att träffa gänget. Stefan blev lycklig över att vi hittat hans mobil! Det blev mat ännu en gång och sen träffade vi Benjamin, Frida & Isa. Vi promenerade runt ett tag på Söder, tänkte gå på Carmen, men de skulle strax stänga.. En kille hade en ukulele och gick runt och sjöng en låt om Sundsvall, vi promenerade Götgatan fram och tillbaka och till slut skulle några dra mot Hötorget och några hemåt, jag valde hemåt, och tydligen var det rätt val - nästan alla andra hade också gjort det, visade det sig.

Supertrevlig dag & kväll, skoj & galet bra musik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback