The man, the myth, the legend


Här är han, mannen. Min extrapappa, Gunne. Om sisådär 6 timmar far han från gården, det känns konstigt.
Han ska alltså ta ett sabbatshalvår, resan börjar med en biltur till Uppsala och sedan båt från Värtahamnen till Riga, varifrån han ska cykla söderut. Målet är att vara i Jalta någon gång i december. Sen kommer han hem över jul och åker bort igen fram till april.

Jag tycker att det är otroligt beundransvärt, en spännande resa, en spännande tur. En modig man, en enorm viljestyrka och så vidare.

Just det här med cyklande örjar bli något jag tycker är intressantare och intressantare. För två år sedan hatade jag allt vad cyklar hette, förra sommaren cyklade jag själv runt 18 mil på tre dagar. Jag beundrade verkligen Emil Jensen när han var på sin cykelturné och nu är det alltså Gunnes tur.

Om någon är intresserad rekommenderar jag absolut ett besök på hans blogg, som finns under den här adressen:
gunru.blogg.se

Alltså, jag tänkte bara säga
hej då & lycka till, vi ses till jul!

Kommentarer
Postat av: johanna

åh, läste hans blogg. låter som något han velat göra länge, och nu gör han det! underbart :D

2008-10-12 @ 14:02:03
Postat av: Sandra

Va!? Alltså... Neej,nu måste jag ringa en viss person!!

2008-10-12 @ 15:07:02
Postat av: Gunne

Tack for det omdommet Lena. Trampa pa i grottekvarnen!

2008-11-04 @ 08:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback